نشست مشترك مديران صنعت برق و سيمان فارس

به گزارش پايگاه خبري توانير به نقل از روابط عمومي شركت برق منطقه اي فارس ، مهندس محمد حبيب آگهي معاون برنامه ريزي و تحقيقات ، دكتر فرشاد فرامرزي معاون بهره برداري شركت برق منطقه اي فارس در اين نشست كه با حضور مديركل سازمان صمت بوشهر ، معاون سازمان صمت فارس ، نماينده معاون عمراني استانداري فارس ، مديران عامل صنايع سيمان فارس و مديران صنايع سيمان بوشهر ، مدير ديسپاچينگ و مدير خدمات مشتركين برق فارس ترتيب يافت ، بر لزوم مديريت مصرف در ساعت هاي اوج مصرف تاكيد كرد.
مهندس محمد حبيب آگهي معاون برنامه ريزي و تحقيقات شركت برق منطقه اي فارس در ادامه اين نشست برخي از روش هاي كاهش مصرف برق در صنعت سيمان را برشمرد و اظهار داشت : برنامه ريزي براي انجام تعميرات و كاهش بار با هدف امكان كاهش مصرف برق در پيك بار و انتقال بخش عمده مصرف به نوبت كار سوم از جمله اين راهكارها است كه اجراي آن به مديران صنايع سيمان توصيه شده است .
معاون برنامه ريزي و تحقيقات شركت برق منطقه اي فارس در ادامه با بيان اينكه فعالان حوزه صنعت بيش از هر زمان ديگري نگران مواجهه زودهنگام با كمبود برق هستند افزود: با اعطاي مشوق هايي از سوي وزارت نيرو و مديريت شبكه به صنايع سيمان و صنايع پرمصرف برق به نظر مي رسد كه اين پيشنهادات مورد استقبال قرار گيرد و كاهش 50 درصدي در مصرف برق صنايع سيمان محقق گردد .
مهندس حبيب آگهي در ادامه اظهارداشت : سهميه مصرف برق صنايع فولادي و سيماني بر اساس هماهنگي انجام شده بين وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت نيرو تا ?? تيرماه از ساعت ?? تا هشت صبح روز بعد بدون محدوديت است. همزمان با بالا رفتن دماي هوا روند مصرف برق در كشور رو به افزايش گذاشته است و بر همين اساس وزارت نيرو با هدف بهينه سازي و كاهش مصرف اقدام هايي را در دستور كار قرار داد. بيشتر اين اقدام ها تشويق محور بود تا مشتركان در بخش هاي خانگي، كشاورزي و صنعتي ترغيب به بهينه مصرف كردن شوند. برخي اقدام ها در بخش صنعت نيز مديريت مصرف براي صنايع انرژي بر در ساعت هاي اوج بار شبكه بود تا از اين راه امكان تامين برق پايدار براي ساير مشتركان و نيز تداوم فعاليت توليدي صنايع فراهم شود.
وي خاطر نشان كرد : برنامه هايي از 15 خرداد ماه تا 15 شهريور ماه تدوين شده تا واحدهاي صنعتي و صنايع سيمان با كمترين محدوديت به فعاليت خود ادامه دهند. برنامه هاي متنوعي در بخش هاي مختلف تدوين شده در بخش صنعت با برنامه ريزي هايي كه از قبل انجام شده، برنامه تعطيلات و تعميرات صنايع از نظم و انسجام در تابستان متناسب با نيازهاي صنعت برق برخوردار خواهد بود. محدوديت صنايع امسال نسبت به سال گذشته كمتر خواهد بود و در شهرك هاي صنعتي به نحوي تنظيم شده تا كمترين ميزان محدوديت را داشته و توليد خود را داشته باشند.
مديران صنايع سيمان نيز دراين نشست با تاكيد بر اينكه همراه و همگام با برنامه ريزي هاي انجام شده براي كاهش مصرف برق همراهي خواهند كرد ، با قدرداني از كاركردهاي مديران برق فارس خواستار مشاركت و همراهي براي عبور بهتر از تابستان پرمصرف پيش رو شدند .

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات