تاكيد معاون اوقاف خوزستان برضرورت مديريت مصرف برق ...

به گزارش پايگاه خبري توانير به نقل از روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق اهواز، معاون فرهنگي اوقاف و امورخيريه خوزستان گفت: به منظور رفاه حال شهروندان و حفظ پايداري شبكه برق برنامه هاي مديريت مصرف در مساجد و اماكن مذهبي خوزستان همچون سالهاي قبل اجرا مي شود.
حجه الاسلام والمسلمين روح الله عرفاني در اين جلسه با اعلام آمادگي به منظور همكاري حداكثري در مديريت مصرف برق گفت: ترويج سنتهاي حسنه موضوعي مهم است كه ريشه در فرهنگ ما دارد و در شرايطي كه موج جديد گرما و ناترازي توليد و مصرف در كشور پيش آمده ضرورت دارد همه به هر ميزان كه مي توانيم در حفظ منابع ملي و صيانت از انرژي برق براي رفاه حال مردم تلاش كنيم.
وي خاطر نشان كرد: كشور ما اقليم گرم و خشك دارد و در شرايطي كه كاربرد برق در زندگي همه ما بسيار فراگير شده ضرورت دارد بر اساس برنامه ريزي و توصيه هاي كارشناسان صنعت برق براي صرفه جويي حداكثري به منظور عبور از پيك بار 1401 اقدام نماييم.
عرفاني با اشاره به اهميت مديريت مصرف برق در مساجد و اماكن متبركه افزود: مجموعه اوقاف خوزستان تلاش دارد همچون گذشته با اجراي مديريت مصرف برق در اماكن وابسته به خود به ويژه در فصل گرم تابستان صرفه جويي حداكثري داشته باشد و در اين راستا اقدامات از سوي اين اداره كل جهت كمك به كاهش مصرف برق مساجد و اماكن ديني در نظر گرفته شده است پس از پايان وقت نماز، مصارف خود را به حداقل ممكن تقليل دهند.
معاون فرهنگي اداره كل اوقاف و امور خيريه استان خوزستان تصريح كرد: براي اجراي برنامه هاي مديريت مصرف متوليان مساجد و اماكن مذهبي ظرفيتهاي بسيار خوبي دارند تا در زمان پيك بار، مصارف اماكن تحت نظر خود را به حداقل رسانده و يا از مدار خارج نمايند تا شاهد بروز اشكال در شبكه و كمبود برق براي مردم نباشيم.
در ادامه جلسه سخنگوي شركت توزيع نيروي برق اهواز اظهار داشت: توليد، انتقال و توزيع انرژي فرايند بسيارگران و پرهزينه اي است كه مديريت آن نيازمند حمايت همه اقشار جامعه مي باشد تا اجراي برنامه هاي صرفه جوي در مصرف امكان پذير شود.
عليرضا شكرخدايي خاطرنشان كرد: طي دو سال پياپي شاهد كاهش باران رحمت الهي هستيم كه اين مهم باعث شده آورد آب جهت توليد برق در نيروگاه هاي برق آبي استان با جالش مواجه شوند كه اين مهم توليد برق را نيز متاثر از خود كرده است.
وي در ادامه بيان داشت: به منظوركمك به مديريت مصرف برق از هيئت امنا و متوليان مساجد و اماكن متبركه تقاضا داريم نسبت به مصرف برق اماكن تحت نظر خود دقت نظر داشته و بخصوص در زمان پيك يا اوج مصرف، پس از اقامه فريضه نماز جماعت ظهر و عصر، مصارف خود را به حداقل ممكن رسانده و از مدار خارج نموده همچنين پس از نماز مغرب و عشا و تعقيبات و برپايي جلسات قرآن و احكام و غيره نيز مجددا لوازم برقي را از مدار خارج نمايند.
سخنگوي برق اهواز گفت: مساجد بايد بعنوان الگويي براي و مبشر آموزه هاي ديني بوده و نسبت به صرفه جويي و تاكيد مومنين روزه دار بر كاهش مصارف خود در اين شرايط سخت تلاشگران صنعت برق را ياري و همراهي نمايند.
شكرخدائي در پايان افزود: تقاضا داريم اداره كل اوقاف از طريق سامانه پيامكي در راستاي اصلاح و ترويج الگوي مصرف برق پيام ها و توصيه هاي لازم را جهت كاهش مصارف خود داشته باشند.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات