تقویت زیرساخت‌های فناوری اطلاعات، تبریز را به سمت هوشمندسازی سوق می‌دهد

تقویت زیرساخت‌های فناوری اطلاعات، تبریز را به سمت هوشمندسازی سوق می‌دهد

به گزارش شهریار، محمدرضا کاظمی در گفتگوی تلویزیونی با برنامه تبریزیم به اهمیت جایگاه فناوری اطلاعات اشاره کرد و گفت: فناوری به عنوان یک راه با صرفه‌تر در برابر روش‌های سنتی دارای اهمیت خاصی است و بر شاخص‌هایی تاثیر می‌گذارد که همگی از شروط اولیه موفقیت برای سازمان‌های امروزی به شمار می‌روند.
وی افزود: مشارکت بیشتر در تصمیم‌گیری، افزایش سرعت تصمیم‌گیری، افزایش سرعت شناسایی مسائل، کاهش ارتفاع هرم سازمان، بهبود هماهنگی و افزایش کارکنان متخصص، تنها برخی از تاثیراتی است که فناوری اطلاعات و سیستم‌های اطلاعاتی بر برخی از سازمانها می‌گذارند.
کاظمی تاثیر سیستم فناوری اطلاعات را بر ارائه خدمات مطلوب، موثر عنوان کرد و گفت: مشاغل، مهارت‌ها، فرهنگ‌ها، همه و همه تحت تاثیر فناوری قرار گرفته‌اند.
مدیرعامل سازمان فناوری به تعریف جامعی از شهر هوشمند پرداخت و خاطرنشان کرد: شهرهای هوشمند اساساً انسان‌محور بوده و شهروند در آن نقش اساسی دارد. نخستین ساز و کاری که در شهرهای هوشمند کشور باید فراهم شود و مسئولان شهری به آن توجه کنند، نهادینه کردن تفکر انسان‌محوری در مدیریت شهرها به ویژه کلانشهرها است. در واقع شهر هوشمند چارچوبی است که عمدتاً از فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) برای توسعه، گسترش و ترویج شیوه‌های توسعه پایدار و با هدف رفع چالش‌های رو به رشد شهرنشینی، ایجاد شده است.
کاظمی در بخش دیگری از سخنان خود به تجمیع دکل‌های مخابراتی اشاره کرد و افزود: با افزایش روزافزون خدمات الکترونیکی و بالا رفتن ترافیک داده‌های همراه در شهر تبریز و تقاضای پهنای باند بیشتر، با ترافیک اینترنت مواجه هستیم که در همین راستا این سازمان با اپراتورهای همراه تعاملات لازم را داشته است تا با ایجاد بستری مناسب، دکل‌های مخابراتی قدیمی تک اپراتوره را از سطح شهر جمع آوری کرده و دکل‌های نسل جدید مخابراتی و با امکان بهره برداری همزمان سه اپراتور را جایگزین آنها کند.
وی ادامه داد: در همین راستا، سال ۱۴۰۰ برای اولین سال آغاز این طرح سال قابل قبولی بوده و به‌رغم وجود چالش‌های مختلف شهری، ۱۶ دکل مخابراتی با امکان پوشش سه اپراتور در سطح شهر تبریز به بهره برداری رسیده است که در صورت عدم اجرای تجمیع، بایستی تعداد ۴۸ دکل برای این پوشش احداث می‌شد اما اکنون ما با یک سوم فضای استفاده شده، پوشش بهتری ارایه می‌دهیم.
کاظمی در خصوص موانع ادامه طرح تجمیع آنتن‌های مخابراتی توضیح داد: پوشش شبکه و احداث آنتن‌های مخابراتی امروزه تبدیل به یکی از نیازهای اصلی جامعه شده است و قشر جوان و نوجوان جامعه یکی از بزرگترین دغدغه‌مندان این موضوع هستند که ما تلاش می‌کنیم این دغدغه‌ها را در حد توان خود کاهش دهیم اما با مشکلاتی مواجه هستیم که نیاز داریم برای پوشش شبکه بهتر و قدرتمندتر، شهروندان و مسئولان همکاری بیشتری داشته باشند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات