بهره مندی از گونه های متنوع و مقاوم گیاهی جهت دستیابی به سرانه استاندارد فضای سبز در اهواز

بهره مندی از گونه های متنوع و مقاوم گیاهی جهت دستیابی به سرانه استاندارد فضای سبز در اهواز

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر اهواز سید محسن موسوی زاده در مراسم آیین هر هفته یک افتتاح اظهار کرد : پارک سه هکتاری سعادت روز سه شنبه ۷ تیر ماه ۱۴۰۱ واقع در فاز دو پادادشهر با همکاری شهرداری منطقه ۸ به نام شهید احسان کربلایی پور و با حضور جمعیت اعضای شورا ، خانواده این شهید بزرگوار و شهروندان منطقه مورد افتتاح و بهره برداری قرار گرفت .

موسوی‌زاده ضمن اشاره به درخواست شهروندان منطقه مبنی بر حفظ و حراست از امکانات و فضای پارک افزود : به منظور بهره مندی از امکانات جهت استفاده مفید ، شهروندان درخواست استمرار نگهداری و حراست از پارک را داشتند که مقرر شد ست ورزشی و تندرستی برای استفاده مردم مستقر نماید .

وی عنوان کرد : با همت شهرداری و شورای شهر قرار است تا پایان شهریور ماه تعداد ۱۶ پارک محله ای را افتتاح و به مرحله بهره برداری برسانیم هر چند این پارکها در مقایسه با پارکهای ۴۲ هکتاری کوچک بشمار آیند اما به جهت پارک محله ای از کارایی لازم برخوردارند .

سید محسن موسوی زاده به مبحث فضای سبز در شهر اهواز اشاره نمود و گفت : سرانه فضای سبز به ازای هر نفر ۲۵ در نظر گرفته شده است که در شهر اهواز به ازای هر نفر حدود ۱۲ متر برآورد شده است و می توان گفت هدف از شورا و شهرداری افزایش میزان فضای سبز شهری جهت دستیابی به استانداردهای مربوطه است .

وی ادامه داد : به سازمان پارکها و فضای سبز تاکید کردیم به جهت بهره مندی از گونه های گیاهی مختلف و جلوگیری از غالب بودن گونه کانوکارپوس ، گیاهان مقاومی همچون برهان گلی و سپستان و لگنوم در اهواز کاشت و مورد استفاده قرار گیرند .

موسوی زاده در پایان خاطر نشان کرد : همچنین توسعه آب خام به صورت موکد از سوی شورا به شهرداری توصیه شده است تا دیگر شاهد استفاده آب شرب که حاوی کلر بوده و برای فضای سبز مضر شناخته شده است نباشیم.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر اهواز

    منبع خبر

    شورای شهر اهواز

    شورای شهر اهواز یک شورای شهر در شهر اهواز می باشد

      نظرات