بازدید جمعی از مسئولین استانداری اصفهان از پناهگاه حیات وحش عباس آباد

بازدید جمعی از مسئولین استانداری اصفهان از پناهگاه حیات وحش عباس آباد


معاون و مدیران استانداری اصفهان از پناهگاه حیات وحش عباس آباد بازدید کردند.

به گزارش«پارما» از اداره حفاظت محیط زیست نائین، همزمان با نهمین سفر شهرستانی استاندار، مهران زینلیان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همراه با مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری، مدیرکل دفتر فنی و امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری و مشاور استاندار از پناهگاه حیات وحش عباس آباد بازدید کردند.

در این بازدید که در تاریخ 8 تیرماه 1401 صورت گرفت، ضمن دیدار مسئولین استانداری با محیط بانان، در خصوص تنوع زیستی، حیات وحش و ‌گونه های نادر جانوری منطقه توضیحاتی مطرح شد و اقدام های  انجام شده در راستای مدیریت بحران خشکسالی در زیستگاه ها شامل: آبرسانی سیار با مخازن، توزیع علوفه، لایروبی چشمه ساران و سایر امور مرتبط با این پروژه برای بازدیدکنندگان بیان شد.

پناهگاه حیات وحش عباس آباد با وسعت حدود 305 هزار هکتار در 100 کیلومتری شمال شرق شهر نایین واقع شده است.این منظقه دارای جمعیت های قابل توجهی از گونه های مهم، کمیاب و یا در خطر انقراض در سطح ملی، مانند هوبره، یوزپلنگ، پلنگ، شاه روباه، جبیر، گربه شنی، کاراکال، زاغ بور، شاهین، بحری، بالابان، عقاب طلایی، دلیجه، بوف، روباه شنی، وارانوس، خانواده افعی ها و... که مورد توجه ویژه سازمان های جهانی و ضمیمه فهرست سرخ «اتحادیه بین المللی حفاظت ازطبیعت » نیز هستند، بوده و مطلوبترین زیستگاه های تولید مثل و زاد آوری آنها در کشور محسوب می شود.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات