تقدیر از محیط بانان فعال در جمع آوری نمونه های زیستی حیات وحش

تقدیر از محیط بانان فعال در جمع آوری نمونه های زیستی حیات وحش

مدیرکل دفتر موزه ملی تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی گفت: محیط بانانی که بیشترین همکاری را در سطح ملی و استانی، درجمع آوری نمونه های زیستی حیات وحش داشته باشند، معرفی و مورد تقدیر قرار می گیرند.

به گزارش«پارما» از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، محمد مدادی در نخستین جلسه منطقه ای هم اندیشی روسا و دبیران مناطق پنج گانه محیط زیست کشور با اشاره به اهمیت بانک نمونه های زیستی در مطالعات ژنتیکی جمعیت ها برای حفاظت از تنوع ژنتیکی گونه ها گفت: محیط بانان مهم ترین نقش را در جمع آوری نمونه ها دارند و برای تشویق آنان برای همکاری بیشتر در این زمینه، تصمیم گرفته شده تا محیط بانانی که بیشترین همکاری را در سطح ملی و استانی، درجمع آوری نمونه های زیستی حیات وحش داشته باشند، هرساله توسط ادارات کل معرفی و مورد تقدیر قرار گیرند.

مدادی اظهار داشت: لزوم همکاری ستاد و صف برای اجرایی نمودن وظایف محوله در قانون حفظ و بهره برداری از ذخایر ژنتیکی در دستور کار قرار گرفته است .

وی عنوان داشت: برنامه هایی در دست اجرا برای ساماندهی و نظارت بر موزه های تاریخ طبیعی و کارگاه های تاکسیدرمی در استان ها داریم .

مدادی گفت: ارتقاء کمی و کیفی موزه های سازمان در سطح کشور ذیل عنوان موزه ملی تاریخ طبیعی از برنامه های این دفتر در سال جاری است .

وی تصریح کرد: لزوم توجه بیشتر به تنوع گیاهی، مبارزه با آفات و به ویژه گونه های مهاجم در مجاورت مناطق تحت مدیریت همت و تلاش ادارات کل حفاظت محیط زیست کشور را می طلبد .

مدیرکل دفتر موزه تاریخ ملی و ذخایر ژنتیکی گفت: اهتمام جدی برای تکمیل بانک نمونه های زیستی، حفاظت از ذخایر دیرینه شناختی و غارها در این دفتر داریم و انشاا... با پیگیری و کمک ادارات کل حفاظت محیط زیست استان ها، سرانجام خوبی در انتظار است.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات