موضوع حیاتی و امنیتی آب در مقیاس سران قوا بررسی شود/ لزوم جلوگیری از کشاندن موضوع به میان احساسات مردم

موضوع حیاتی و امنیتی آب در مقیاس سران قوا بررسی شود/ لزوم جلوگیری از کشاندن موضوع به میان احساسات مردم

    موضوع حیاتی و امنیتی آب در مقیاس سران قوا بررسی شود/ لزوم جلوگیری از کشاندن موضوع به میان احساسات مردم

    رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مسئله پیچیده، مهم، حیاتی و امنیتی مثل آب حتما باید در مقیاس سران قوا مورد بررسی قرار گیرد و از ورود افرد ناآگاه و بی اطلاع به موضوع و کشاندن آن به میان احساسات مردم خودداری شود.

    به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، محمد نورصالحی در نطق پیش از دستور چهل و هشتمین جلسه علنی شورای شهر با گرامیداشت یاد ۲۹۰ مسافر هواپیمای ایران ایر که تیرماه ۱۳۶۷ به دست ناو آمریکایی به شهادت رسیدند، اظهار کرد: ان شاءلله روزی برسد که انتقام خون‌های به‌ناحق ریخته شده توسط استکبار جهانی و در راس آن آمریکا گرفته شود.

    وی با اشاره به مشکل آب اصفهان اظهار کرد: در جریان سفر رئیس جمهور به اصفهان تاکیدات و اخبار مثبتی از قول آیت‌الله رئیسی به اطلاع مردم رسید حاکی از اینکه این موضوع برای دولت هم مهم است.

    رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: رئیس جمهور در این سفر دستگاه‌های مختلف از جمله وزارت نیرو را موظف کرد که طرح‌های جامعی را تهیه کنند. البته شورای اداری استان حاشیه‌هایی نیز داشت که در یکی دو هفته اخیر به آن پرداخته شد.

    وی با بیان اینکه فارغ از همه تعصبات قومی و محلی و محکوم کردن این تعصبات تاکید ما بر عقلانیت و کار علمی و مبتنی بر سوابق و منطق و کسب حق و حقوق مردم و عدالت است، گفت: مسئله پیچیده، مهم، حیاتی و امنیتی مثل آب حتما باید در مقیاس سران قوا مورد بررسی قرار گیرد و از ورود افرد ناآگاه و بی اطلاع به موضوع و کشاندن آن به میان احساسات مردم خودداری شود.

    رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اوج گیری گرما خاطرنشان کرد: در نخستین روزهای تابستان با مناطقی مسکونی از کلانشهر اصفهان مواجه هستیم که با قطعی آب روبرو هستند. شرکت آب و فاضلاب مجبور است این مناطق را با تانکر آبرسانی کند و این اوج مشکل آب را در اصفهان نشان می‌دهد.

    وی افزود: شهرداری به رغم اینکه هم دارای چاه‌های با پروانه است و هم فاضلاب را به میزان نیاز خریداری کرده و باید پساب تصفیه شده را تحویل بگیرد اما پساب خام دریافت و خود آن را تصفیه می‌کند تا فضای سبز چند ده ساله را که در معرض خشکیدن هست آبیاری و حفظ کند.

    نورصالحی ادامه داد: سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی و... از تحویل آنچه خریداری شده دریغ می‌کنند و مدیریت شهری باید اگر لازم باشد وارد اقدامات حقوقی شود زیرا استیفای حقوق شهر اصفهان لازم است.

    وی بیان کرد: از دستگاه‌های دولتی انتظار داریم که تمهیدات لازم را به کار ببرند تا امسال هم مانند سال گذشته مردم با مشکل آب شرب مواجه نباشند.
    رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان درباره آغاز طرح صدور غیرحضوری پروانه ساختمانی بیان کرد: این طرح براساس قولی که داده شد در زمان مقرر آغاز شد که کاری با ارزش و در جهت رعایت حقوق مردم است.

    وی اظهار کرد: اجرای این طرح مانند طرح‌های مشابه ممکن است در روزهای اول با مشکلات مواجه شود که مسئولان باید تلاش کنند تا چنین مشکلاتی ایجاد نشود، علاوه بر این مردم هم خویشتن داری کنند تا در زمان کوتاهی مشکل برطرف شود و سیستم به صورت عادی شفاف به کار خود ادامه دهد. البته گزارش‌ها مبنی بر این است که سیستم به صورت عادی و روشن در حال فعالیت است و مسئولان نیز در حال کنترل و نظارت بر اجرای طرح هستند.

    نورصالحی با تاکید بر بهبود کیفیت حمل و نقل عمومی در کلانشهر اصفهان گفت: همان طور که تاکید می‌شد بعد از عید دوره بازگشایی مدارس را داشتیم و مشکلاتی در تردد و حمل و نقل عمومی ایجاد شد چون سیستم آماده نبود. تاکید می‌شود که از اول مهر در ارائه خدمات این حوزه به شرایط پایدار برسیم. لازمه آن نیز این است که در حوزه اتوبوسرانی نسبت به بازسازی اتوبوس‌ها و تامین اعتبار اقدام شود.

    وی با اشاره به گزارش مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی اصفهان از فعالیت‌های این حوزه گفت: اتوبوسرانی با گرانی و کمبود قطعات روبرو است و ما به عنوان شورای شهر باید از آن‌ها حمایت کنیم تا ابتدای مهر کمبودی به لحاظ اتوبوس در شهر شاهد نباشیم.

    رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: قرار شد از مهر از ۶۰۰ اتوبوس فعلی به ۱۰۰۰ دستگاه  برسد. به امید اینکه سرفاصله اتوبوس از ۲۰ دقیقه نیز به ۱۰ دقیقه کاهش پیدا کند.

    وی افزود: مواردی که در بودجه می‌تواند باشد اما منابعش تحصیل نشده به برخی کمک‌ها برمی‌گردد و باید با تامل به آن پرداخته شود.

    نورصالحی تاکید کرد: اصل وظیفه شهرداری دادن خدمات و سرویس خوب در حوزه حمل و نقل است و هیچ کمک و پرداخت غیرضروری نباید مانع از رساندن این خدمت به نحو مطلوب باشد.

    وی گفت: از اواسط شهریور شهر باید از نظر حمل و نقل مهیا باشد و شورا در این راستا هرگونه حمایتی را از مدیریت شهری صورت خواهد داد. از مقامات استان که در سفر رئیس جمهور قرار شد بندهایی در این خصوص بگنجانند نیز تشکر می کنیم و امیدواریم چنین مصوباتی به کمک کلانشهر اصفهان بیاید.

    انتهای پیام/

    لینک اصل خبر در سایت شورای شهر اصفهان

      منبع خبر

      شورای شهر اصفهان

      شورای شهر اصفهان یک شورای شهر در شهر اصفهان می باشد

        نظرات