ركورد شكني مجدد مصرف برق در خراسان جنوبي

به گزارش پايگاه خبري توانير به نقل از روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق استان خراسان جنوبي؛ مهدي دادگر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با افزايش بي سابقه دما در استان ركورد مصرف برق استان در روز گذشته شكسته و بالاترين ميزان مصرف در بيست سال گذشته ثبت شده است.
وي مصرف برق استان را در روز يك شنبه 12 تيرماه 1401، در ساعت 13 عدد 302 مگاوات و در ساعت 22 عدد 318 مگاوات عنوان كرد و افزود: اين عدد تاكنون در استان بي سابقه بوده و نسبت به بيشترين ميزان ثبت شده سال گذشته، حدود چهار درصد رشد داشته است.
مدير عامل شركت توزيع برق استان با اشاره به اينكه آخرين ركورد ثبت شده مصرف برق استان در 7 تيرماه امسال ساعت 10 و 45 دقيقه صبح معادل 299 مگاوات و ساعت 20 و 45 دقيقه شب، 313.5 مگاوات بوده است، گفت: علي رغم افزايش محسوس دماي هوا و به تبع آن افزايش بي سابقه مصرف برق، شبكه هاي برق در استان در وضعيت پايدار قرار داشته و خوشبختانه تاكنون هيچ گونه خاموشي براي مشتركين خانگي اعمال نشده است.
مهندس دادگر عدم استفاده از لوازم برقي پرمصرف در ساعت هاي اوج بار (12تا 17 و 18تا 23)، استفاده از روشنايي روز، استفاده از لامپ هاي كم مصرف نظير اس ام دي ها و ال اي دي ها، تنظيم دماي آسايش روي 24 و 25درجه و استفاده از دور كند كولر آبي و نصب سايبان بر روي كولر هاي آبي را از جمله ساده و كم هزينه ترين روش هاي مديريت مصرف عنوان كرد.
وي به همكاري خوب صنايع، كشاورزان، سازمان ها و نهادهاي استان از جمله سپاه و بسيج، آموزش و پرورش، صداوسيما و رسانه ها اشاره و تصريح كرد: با توجه به شرايط موجود فرهنگ سازي مديريت مصرف در جامعه امري ضروري است كه استفاده از ظرفيت تريبون هاي نماز جمعه، فضاي مجازي، رسانه ها و مطبوعات كمك زيادي به صرفه جويي در مصرف برق خواهد كرد.
مدير عامل شركت توزيع نيروي برق استان ضمن تشكر از فعاليت ها و خدمات پرسنل شركت و همچنين همراهي تمام مشتركين خانگي، صنعتي، كشاورزي، اداري و .... ابراز اميدواري كرد كه اين همكاري ها همچنان تا پايان پيك بار تابستان ادامه يابد تا هيچ مشكلي در تامين برق پايدار استان ايجاد نشود.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات