كشف و جمع آوري بيش از 4 هزار دستگاه ماينر غيرمجاز در قزوين

كشف و جمع آوري بيش از 4 هزار دستگاه ماينر غيرمجاز در قزوين

به گزارش پايگاه خبري توانير به نقل از روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق استان قزوين، مسعود خواجه وند اظهارداشت: سرقت شبكه هاي برق و سيم هاي مسي از مهمترين چالش هاي ما در اين عرصه است كه در سال گذشته بيش از 4 هزار فقره سرقت از تجهيزات برق به ارزش حدود 15 ميليارد تومان اتفاق افتاده كه آسيب هاي زيادي به شركت و مشتركان وارد كرده است.
وي اضافه كرد: فعاليت رمز ارزهاي غير مجاز از ديگر چالش هاي اين شركت است و ما نگران فعاليت رمز ارزها در بخش خانگي هستيم لذا نظارت ها را بيشتر كرده ايم تا ماينرهاي غيرمجاز را شناسايي و كشف كنيم كه در اين زمينه به همكاري مردم نيازمنديم.

خواجه وند در اين نشست اظهارداشت: شركت توزيع نيروي برق استان با داشتن بيش از 642 هزار مشترك، خدمات رساني خود را در همه شهرستان هاي استان بخوبي انجام مي دهد و با داشتن 12 هزار و 300 كيلومتر شبكه فشار متوسط و ضعيف و 11 هزار و 900 پست توزيع به ظرفيت 2100 مگاولت آمپر در خدمت مردم استان است.

وي اضافه كرد: 841 روستاي استان و 100 درصد روستاهاي بالاي 10 خانوار از تسهيلات برق برخوردار شده اند و گستردگي محدوده پوشش شبكه موجب شده شاهد خدمات رساني شبانه روزي اين شركت باشيم.
68 درصد مصرف برق در بخش توليد است
خواجه وند گفت: حدود 46 درصد انرژي برق در بخش صنعت و 22 درصد در كشاورزي مصرف مي شود كه بيانگر مصرف 68 درصد انرژي در بخش توليد است كه اهميت مضاعفي دارد.
وي از افت ولتاژ تك رقمي انرژي برق در شبكه هاي استان خبرداد و اظهارداشت: ميزان تلفات انرژي در شبكه استان حدود 6.6 درصد و يك رقمي است كه يكي از شاخص هاي استان محسوب مي شود.
مديرعامل شركت توزيع نيروي برق استان قزوين تصريح كرد: با وجود 134 هزار چراغ روشنايي در استان خدمات مطلوبي ارائه شده و در بخش شاخص انرژي هاي توزيع نشده نيز جايگاه خوبي در كشور داريم.
خواجه وند بيان كرد: در كشور با وجود ناترازي توليد و مصرف انرژي مشاهده مي شود كه با همكاري بخش صنعت و كشاورزي ، پايداري شبكه محقق شده است .
وي گفت: در شهرك هاي صنعتي با همكاري يك روز در هفته صنايع و مديريت دو هفته كار و دو هفته همكاري مشتركين فولادي توانسته ايم وضعيت را مديريت كنيم و در بخش كشاورزي هم از فعالان اين عرصه خواسته ايم از ساعت 12 ظهر تا 4 عصر به ميزان چهار ساعت همكاري كنند تا در پايداري شبكه برق خللي ايجاد نشود.
مدير عامل شركت توزيع نيروي برق استان قزوين يادآورشد: رشد مصرف برق در كشور حدود 4.45 درصد و معادل دو برابر استاندارد جهاني است و اگر مردم همكاري نكنند و مديريت مصرف صورت نگيرد ما هر چقدر به سمت توليد هم برويم، مشكلات برطرف نخواهد شد.
وي اضافه كرد: الگوي مصرف مشتركين خانگي نيز در كشورمان حدود 5 برابر ميانگين جهاني است و اين وضعيت موجب شده تا امروز ميزان مصرف در پيك 67 هزار مگاوات ثبت شود كه پيش بيني مي شود اين ميزان در صورت رعايت نكردن مديريت مصرف تا70 هزار مگاوات نيز افزايش يابد.
اين مدير صنعت برق تصريح كرد: با افزايش بار سرمايشي در بخش خانگي، تجاري و اداري در پيك تابستان ميزان مصرف از 45 هزار مگاوات به 67 هزار مگاوات رسيده و ما با كمك رسانه ها و ابزارهاي تشويقي تلاش مي كنيم ضمن فرهنگ سازي و جلب مشاركت مشتركان به اهداف تعيين شده در كاهش مصرف برسيم.
خواجه وند اظهارداشت: براي مديريت مصرف در بخش خانگي پاداش هايي پيشنهاد شده كه به ازاي هر كيلووات ساعت مديريت مصرف 500 تومان تشويقي تدارك ديده ايم كه در اين خصوص در قبوض دوره قبل مبلغ 765 ميليون تومان پاداش به مشتركان خانگي پرداخت شده است.
وي بيان كرد: در بخش كشاورزي اگر همكاري چهار ساعت بعمل آيد قبوض برق كشاورزان در طول سال رايگان مي شود و در بخش صنايع نيز 1500 تومان براي هر كيلووات ساعت قيمت خريد از مولدها پيش بيني شده است.
خواجه وند گفت: در راستاي پاسخ به مطالبات مردمي بيش از 1300 تير برق در استان جابجا شده و در اين زمينه تعامل خوبي با دهياران وجود دارد.

لینک اصل خبر در سایت سایت خبری شرکت توانیر

    منبع خبر

    سایت خبری شرکت توانیر

    سایت خبری روابط عمومی شرکت توانیر

      نظرات