نسبت به معرفی بناهای ناایمن اقدام عاجل صورت گیرد

نسبت به معرفی بناهای ناایمن اقدام عاجل صورت گیرد

نسبت به معرفی بناهای ناایمن اقدام عاجل صورت گیرد

به گزارش پایگاه اطلاع‌‎رسانی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، حسن کریمدادی در چهل و پنجمین جلسه علنی شورای شهر مشهد مقدس با بیان اینکه یکی از سیاست‌های کلی مصوب مقام معظم رهبری در خصوص پیشگیری و کاهش خطرات ناشی از سوانح طبیعی و حوادث غیرمترقبه، مربوط به ساختمان‌های ناایمن است، اظهارکرد: یکی از نکات حائز اهمیت در این خصوص، افزایش و گسترش آموزش، آگاهی و فرهنگ ایمنی و آماده‌سازی مسئولان و مردم برای رویارویی با عوارض ناشی از سوانح طبیعی و حوادث غیرمترقبه از جمله زلزله و پدیده‌های جوی و اقلیمی است.

وی با تاکید بر لزوم از مدار خارج کردن ساختمان‌های فاقد ایمنی، گفت: با عنایت به پیام مقام معظم رهبری و تذکر ایشان در باب ساختمان‌های ناایمن، چنین بناهایی می‌تواند خطرات مضاعفی را برای عموم مردم ایجاد کند و صدمات جبران‌ناپذیری را وارد نماید.

کریمدادی با اشاره به تذکر اخیر مجید طهوریان عسکری، عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در خصوص معرفی ساختمان‌های ناایمن، افزود: بعد از گذشت 2 هفته که درخواست رسیدگی و نظارت و معرفی ساختمان‌ها و اماکن غیرایمن مطرح شده، متاسفانه تاکنون هیچ گزارش یا پاسخی از شهرداری وصول نشده است.

وی تصریح کرد: به شهرداری تذکر می‌دهم که نسبت به این مهم توجه بیشتری داشته باشد و نسبت به معرفی و اطلاع‌رسانی محل‌های ناایمن شهری اعم از ساختمان‌ها، پاساژها و ... اقدام عاجل صورت دهد.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: مسئولان و دست‌اندرکاران می‌‎توانند با رفع خطر کردن و اصلاح ایمنی این محل‌ها، از بروز حوادث احتمالی جلوگیری نمایند.

کریمدادی افزود: ضمن پیشگیری و کاهش خطرپذیری ناشی از حوادث در شهرها و افزایش ضریب ایمنی در ساخت‌وسازهای جدید از طریق مکان‌یابی، مناسب‌سازی و در بعضی موارد، خارج کردن اماکن پرخطر از مدار خدمت به مردم، نسبت به سلامت جامعه می‌توان قدم بزرگی برداشت.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات