شهرداری در حوادث ساختمانی کوتاهی می‌کند

شهرداری در حوادث ساختمانی کوتاهی می‌کند

http://www.bananews.ir/رییس کمیسیون عمران شورای‌شهر تهران درباره علت تعدد حوادث ریزش ساختمان‌های مجاور محل گودبرداری‌ در شهر تهران گفت: سازمان نظام مهندسی و شهرداری تهران هنگام بروز سوانح ناشی از گودبرداری غیراصولی، یکدیگر را متهم می‌کنند و وزارت راه‌و‌شهرسازی به عنوان متولی اصلی، فعلا تنها نظاره‌گر این حوادث است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) حمزه شکیب افزود: اگر ضوابط سازمان نظام مهندسی و شهرداری محکم باشد، مهندس ناظر باید در هنگام بروز اتفاقی مشابه آنچه در مسجد حضرت رقیه (س) رخ داد، مسوولیت را بر عهده بگیرد.

شکیب با رد این موضوع که شهرداری تهران تنها موظف به نظارت بر مفاد پروانه ساختمانی صادر شده اسـت، به ایسنا گفت: شهرداری علاوه بر این، باید بر کیفیت ساخت‌وساز نیز نظارت و در صورت کوتاهی مهندس ناظر، به او تذکر دهد. با این وجود در حال حاضر، تنها موضوع مورد علاقه شهرداری تهران نظارت هندسی بر ساخت‌وسازها و رعایت مفاد پروانه همچون متراژ و تخلفات احتمالی از نقشه است.

وی تاکید کرد: اگر شهرداری بخواهد، می‌تواند با اختیاراتی که دارد از ساخت‌وسازهای ناایمن جلوگیری کند، اما در این موضوع کوتاهی می‌کند.

 

 

 

 

 

    نظرات