دغدغه‌مندی شورای ششم برای پاسخگویی به مطالبات  ...

دغدغه‌مندی شورای ششم برای پاسخگویی به مطالبات ...

دغدغه‌مندی شورای ششم برای صدور مجوز ساخت‌وساز در طرق

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، نشست پای حرف مردم با حضور جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، در مسجد پیغمبر(ص) خیابان شهید ساعی 11 در شهرک طرق برگزار شد.

در این جلسه که بیش از 2 ساعت به طول انجامید، ساکنان و اهالی شهرک طرق در ارتباطی مستقیم با نمایندگان خود در شورای شهر به طرح مسائل و مشکلات محل زندگی خود پرداختند.

حسینی، عضو شورای معتمدین طرق با بیان اینکه طی یک سال اخیر، حدود 20 نشست مختلف توسط اعضای شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با شورای معتمدین طرق برگزار شده، اظهارکرد: در این جلسات، اهالی طرق بدون واسطه به طرح مسائل و کمبودهای خود پرداختند و خواسته‌های خود را مطرح کردند.

وی افزود: بخش زیادی از مشکلات حاشیه شهر از یک جنس و نوع است؛ آن هم مربوط به مسائلی چون ساخت‌وساز، کمبود سرانه‌های ورزشی، فرهنگی، سالن مطالعه و ... می‌شود.

یکی از شهروندان حاضر در جلسه از عدم امکان صدور مجوز ساخت و ساز در شهرک طرق گلایه داشت و ناصحی در این خصوص گفت: عدم امکان پاسخگویی به ساکنان شهرک طرق، یکی از دغدغه‌های مهم شورای شهر مشهد مقدس هم هست ولی شهرداری مسئولیت و مجوز صدور پروانه در حریم شهر را ندارد، بلکه وظیفه ما صیانت از حریم است.

ناصحی با اشاره به رایزنی‌های با اداره کل راه و شهرسازی برای بازنگری در طرح جامع شهر مشهد، افزود: امیدواریم هرچه زودتر امکان پاسخگویی به این اراضی با تغییر محدوده حریم بوجود آید.

حسینی، عضو شورای معتمدین طرق در ادامه از اعضای شورای شهر خواست تا در جلسات بازنگری در طرح، معتمدین و کارشناسان مردمی نیز حضور داشته باشند.

اهالی طرق در این نشست، خواستار رنگ‌آمیزی دیواره‌های مدارس شدند که طهوریان‌عسکری، عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد مقدس در این خصوص اظهارکرد: هرساله در آغاز فصل بازگشایی مدارس، طرح «استقبال از مهر» برگزار می‌شود؛ این موضوع را برای مدارس طرق نیز همچون گذشته دنبال می‌کنیم.

حسن کریمدادی، رئیس کمیسیون خدمات‌شهری و محیط‌زیست شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در پاسخ به یکی از اهالی درخصوص احداث «پارک ایوان طرق»، گفت: این زمین حدود 8 هکتار مساحت دارد و متعلق به آستان قدس رضوی است؛ امیدواریم با تخصیص رایگان زمین توسط آستان قدس، در 6.5 هکتار از این اراضی بتوانیم پارک ایجاد کنیم.

رئیس کمیسیون ایثارگران شورای اسلامی شهر مشهد مقدس همچنین با اشاره به «بولوار شهدای طرق»، تصریح کرد: این بولوار باید به تصاویر شهدای گرانقدر مزین شود؛ در بحث روشنایی نیز مشکلاتی وجود دارد که باید برطرف گردد.

جمعی از اهالی نیز خواستار اتصال بولوار شهید رجایی به بولوار شهدای طرق شدند که ایمان فرهمندی در این خصوص گفت: کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر مشهد پیگیر اتصال بولوار شهید رجایی به بولوار شهدای طرق و یا بازوی چهارم مصلی است؛ در گام نخست باید نحوه این اتصال در طرح تفصیلی تعیین تکلیف شود تا بتوان وارد فاز اجرایی شد.

مشکلات پیش روی شارژ من‌کارت و پرداخت مبلغ 3 هزار تومان درصورت عدم استفاده از من‌کارت، دیگر مساله شهروندان بود که در این جلسه مطرح شد و فرهمندی تصریح کرد: هیچگاه به دنبال دریافت 3 هزار تومان وجه نقد از مسافر نیستیم و از این طریق، تقویت پرداخت غیرنقدی را هدف قرار داده‌ایم.

فرهمندی گفت: درحال حاضر بیش از 700 باجه شارژ من‌کارت داریم و علاوه بر این، امکان شارژ من‌کارت با گوشی‌های هوشمند نیز فراهم شده تا شهروندان حداقل مشکل را داشته باشند.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات