تکلیف اراضی میدان تیر قدیم ارتش مشخص شد

تکلیف اراضی میدان تیر قدیم ارتش مشخص شد

به گزارش شهریار، محمد عزتی با اعلام این خبر افزود: اراضی میدان تیر قدیم ارتش واقع در بلوار شهید حاج قاسم سلیمانی (کمربندی میانی) و حوزه شهرداری منطقه ۳ تبریز، سال ها بصورت بلاتکلیف رها شده و موجب آلودگی بصری و ایجاد برخی معضلات شهری و اجتماعی در این منطقه شده بود، بر همین اساس، تعیین تکلیف این اراضی و ساماندهی آن از سال های گذشته در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته و طرح های پیشنهادی مختلفی برای احیا و بازنگری آن مطرح شده بود و حتی برخی اقدامات زیربنایی از جمله احداث خیابان و جدول‌کشی در آن صورت گرفت اما به دلایل مختلف و بروز برخی مسائل و مشکلات، پیشرفتی در روند اجرای آن حاصل نشد.
وی افزود: سرانجام پس از بررسی های فنی و تخصصی توسط کارشناسان حوزه شهرسازی و معماری و رفع ایرادات و نواقص طرح پیشنهادی، کلیات طرح بازنگری میدان تیر قدیم ارتش در آخرین جلسه کمیسیون ماده ۵ استان در سال جاری به تصویب رسید.
معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز در تشریح جزئیات این طرح گفت: برابر نقشه مطروحه و نوع کاربری های مندرج آن، در این پروژه سعی شده که سهم شهرداری به کاربری های عمومی از قبیل ورزشی، آموزشی، فرهنگی و همچنین به فضای سبز و پارک اختصاص یابد. به گونه ای که بیش از ۳۵ درصد از مساحت کل این پروژه، به کاربری های مذکور اختصاص داده شده و یک کریدور ۴۰ متری فضای سبز نیز از مجاورت بلوار شهید حاج قاسم سلیمانی (کمربندی میانی) به صورت عقب‌روی و حریم فضای سبز در طراحی این پروژه مدنظر قرار گرفته است.
وی ادامه داد: توجه به عدالت در دسترسی به کاربری های عمومی، تاکید بر رعایت حریم سبز و توجه به اصول طراحی منظر از جمله دیگر ویژگی های بارز و شاخصی است که در طراحی این پروژه لحاظ شده است.
عزتی در پایان اظهار کرد: امیدواریم با همکاری ارگان های ذی‌ربط بخصوص ارتش جمهوری اسلامی ایران با شهرداری تبریز، به زودی شاهد آغاز عملیات اجرایی این پروژه باشیم.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات