تخصیص 20 میلیارد تومان اعتبار برای پروژه های  ...

تخصیص 20 میلیارد تومان اعتبار برای پروژه های ...

تخصیص 20 میلیارد تومان اعتبار برای پروژه های زودبازده منطقه 10/ نهضت و یوسفیه به محلات هدف بازآفرینی اضافه شود

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، جلسه کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، به منظور بررسی آخرین وضعیت پروژه‌های زودبازده منطقه 10 شهرداری برگزار شد.
سیدابراهیم علیزاده در این جلسه با بیان اینکه در منطقه 10، دو محله «امام‌ هادی(ع)» و «خاتم‌الانبیاء(ص)» جزو محلات هدف بازآفرینی محسوب می‌شوند، اظهارکرد: این محلات، جزو محلات کم‌برخوردار بوده که نیازمند توجه جدی‌تری هستند.

وی افزود: در منطقه 10، خیابان‌های «نهضت» و «یوسفیه» را هم داریم که البته در نقشه اولیه بازآفرینی نیامده‌اند؛ این محلات نیز علیرغم جدیدالاحداث بودن بناها، دارای بافت نامناسبی هستند و باید جزو محلات هدف قرار گیرند.

علیزاده با بیان اینکه مجموع اعتبارات عمرانی سال 1401 منطقه 10، حدود 91 میلیارد تومان است، گفت: برای این منطقه، در مجموع امسال و سال گذشته، 20 میلیارد تومان اعتبار نیز برای پروژه‌های زودبازده و اعتمادساز درنظر گرفته شده که 14.6 میلیارد تومان آن مربوط به سال 1401 است.

رئیس کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با اشاره به احصاء اولویت‌های پیش‌بینی شده برای محلات هدف بازآفرینی منطقه 10، تصریح کرد: از جمله این اولویت‌ها می‌توان به اجرای شبکه هدایت آب‌های سطحی، تعریض و بازگشایی معابر اصلی و فرعی، تملک و احداث پارک‌‎های محلی و احداث سوله‌های بحران و مجموعه‌های فرهنگی و ورزشی اشاره کرد.

علیزاده با تاکید بر اینکه عقب‌ماندگی محلات هدف بازآفرینی این منطقه باید جبران شود چراکه در سنوات گذشته نیز آنگونه که باید به این بافت‌ها توجهی صورت نگرفته، گفت: یکی از پروژه‌های مهم و شاخص منطقه 10، مربوط به کال زرکش است؛ تاکنون 2.7 میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات دولتی به این پروژه تخصیص یافته و تکمیل آن نیز مستلزم حمایت دولت است.

وی در این جلسه با اشاره به اختصاص 8 میلیارد تومان برای آغاز عملیات اجرایی احداث کندرو پیامبراعظم(ص)، گفت: البته براساس گزارش ارائه شده از سوی منطقه، تکمیل پروژه 20 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد ولی عملیات اجرایی پروژه را به زودی آغاز خواهیم کرد.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات