نشست هم انديشي مديران ارشد صنعت آب و برق استان يزد با ...

به گزارش پايگاه خبري توانير به نقل از شوراي روابط عمومي و اطلاع رساني صنعت آب و برق استان يزد، ابوالفضل اسدي  ضمن تشريح وضعيت صنعت برق استان يزد در تابستان 1401، مديريت همزمان عرضه و تقاضا را اولويت صنعت برق استان عنوان كرد و افزود: خوشبختانه استان يزد از كمترين ميزان تلفات انرژي در شبكه انتقال، فوق توزيع و توزيع در كشور برخوردار است.
اسدي با اشاره به پيگيري جدي مجموعه وزارت نيرو در خصوص در مدار قرارگيري نيروگاه هاي در دست احداث پيش از پيك بار تابستان 1401 ادامه داد: خوشبختانه با پيگيري وزير نيرو صد درصد برنامه هاي سرويس، نگهداري، بازسازي و ارتقاء واحد هاي نيروگاهي نيز به طور جدي انجام گرفت و منجر به اين شد كه امروزه بالاترين ميزان توليد برق را در كشور شاهد باشيم.
بهره گيري از 230 مگاوات نيروگاه خورشيدي در استان يزد با اولويت مناطق كمتر برخوردار
اين مقام مسئول با بيان اينكه در سال گذشته در استان يزد تفاهم نامه اي در زمينه بهره برداري از نيروگاه هاي خورشيدي با ساتبا منعقد شده است؛ افزود: بهره برداري از 230 مگاوات نيروگاه خورشيدي با اولويت مناطق كمتر برخوردار استان يزد تا پايان سال آينده برنامه ريزي شده است.
وي با اشاره به توليد بخش عمده قطعات نيروگاهي مورد استفاده در صنعت برق توسط متخصصان داخلي افزود: بهره برداري از 1300 مگاوات نيروگاه حرارتي و سيكل تركيبي در مناطق اردكان و بهاباد نيز از ديگر برنامه هاي صنعت برق استان يزد است.
مصرف بهينه برق براي حفظ سرمايه هاي ملي
مديرعامل شركت برق منطقه اي يزد خاطرنشان كرد: پيك بار الكتريكي كشور در هفته گذشته براي نخستين بار به 68 هزار و 107 مگاوات رسيد كه اين عدد پس از پايان فصل گرما به حدود 40 هزار مگاوات مي رسد كه نشان مي دهد بالغ بر 42 درصد بار كشور در بخش سرمايشي مصرف مي شود و در فصول غيرگرم سال، بخش بزرگي از نيروگاه هاي كشور با عدم نياز مواجه مي شوند. لذا اهميت مصرف بهينه برق بسيار ضروري است.
اسدي بهينه سازي مصرف انرژي را از حوزه هايي عنوان كرد كه زمينه اشتغال زيادي براي دانش اندوختگان دانشگاهي دارد و افزود: طرح بهينه سازي مصرف خانه به خانه يكي از اقدامات انجام شده براي بهينه سازي مصرف كولر هاي آبي منازل است كه در سال جاري با مشاركت دبيرخانه كانون هاي خدمت رضوي استان و بسيج اجرا خواهد شد.
وي ادامه داد: در بخش صنعت با توجه به مديريت بار انجام شده در ايام پيك بار سعي شد اقدامات لازم جهت بارگيري صنايع استان به صورت شبانه انجام شود تا صنايع بتوانند توليد خود را دنبال كنند و معيشت بخش مهمي از مردم استان تحت تاثير قرار نگيرد.
كمترين ميزان تلفات شبكه كشور در استان يزد
علي جم مديرعامل شركت توزيع نيروي برق استان يزد نيز با اشاره به اينكه استان يزد در زمينه ميزان خاموشي و تلفات، كمترين ميزان خاموشي و تلفات شبكه در كشور را دارد، تعداد مشتركين خانگي كل كشور را 25 ميليون و تعداد مشتركين خانگي استان يزد را 600 هزار مشترك عنوان كرد و افزود: در صورتي كه هر مشترك بخش خانگي استان يزد تنها 100 وات از مصرف برق خود را بكاهد، 60 مگاوات انرژي برق صرفه جويي خواهد شد كه اين ميزان با مصرف برق كل مشتركين كشاورزي استان يزد برابري مي كند.
ائمه جمعه با نفوذ كلام خود ياري گر صنعت آب و برق استان باشند
محمدمهدي جواديان زاده مديرعامل شركت آب منطقه اي يزد نيز در ادامه با اشاره به كاهش بارش ها و رفتن زمين به سمت گرما و افزايش مصرف به ويژه در اوج گرماي تابستان، از ائمه جمعه خواست تا با نفوذ كلام خود در مديريت مصرف، صنعت آب و برق استان را ياري نمايند.
وي با بيان اينكه بارش استان در يك دوره آماري 35 ساله، 95 ميليمتر بوده و در 15 سال اخير به 86 ميليون متر مكعب رسيده گفت: در اين مدت 15 ساله با 15 درصد كاهش بارش و تغيير اقليم، منابع آب زيرزميني با محدوديت روبرو شده است و مديريت مصرف در همه بخش ها ضروري است و مردم بايد در اين زمينه همراه مديران حوزه آب باشند.
در ادامه اين نشست نيز ائمه جمعه و جماعت استان، ضمن قدرداني از حضور جدي وزير نيرو در استان يزد در ايام تعطيلات عيد نوروز براي پيگيري وضعيت نيروگاه ها، نكاتي در خصوص تامين برق صنايع، ترغيب و فرهنگسازي مردم به مديريت مصرف انرژي، توجيه و ترغيب مردم به استفاده از نرم افزار برق من و تسهيل سرمايه گذاري در زمينه نيروگاه هاي خورشيدي بيان كردند.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات