مدیریت بحران روح حاکم بر تمام فعالیت‌های مدیریت  ...

مدیریت بحران روح حاکم بر تمام فعالیت‌های مدیریت ...

مدیریت بحران روح حاکم بر تمام فعالیت‌های مدیریت شهری باشد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، مهدی ناصحی در نشست تخصصی مدیران بحران کلانشهرهای کشور با بیان اینکه یکی از موضوعات اساسی در حوزه مدیریت شهری و در عرصه حاکمیت، نحوه مواجه با بحران‌ها و پدافند غیرعامل است، اظهارکرد: براساس آمار، از مجموع حدود 45 بلای طبیعی و غیرطبیعی دنیا، 43 بحران و بلا را در ایران تجربه‌ کرده‌ایم که شرایط بسیار خاصی را برای کشورمان رقم زده است و مدیریت بحران و پدافند غیرعامل را به موضوعی روزمره برای ما تبدیل کرده است.

وی با بیان اینکه شهرداری 316 خدمت را به شهروندان ارائه می‌دهد که از این تعداد، 40 خدمت به صورت مستقیم است، گفت: همین حجم خدمات سبب شده تا سطح تماس مردم با مدیریت شهری خیلی بالا باشد و باید آمادگی‌های لازم برای مدیریت مرتبط با این سطح از تعاملات را داشته باشیم.

ناصحی مدیریت بحران را موضوع بسیار حائز اهمیتی دانست و افزود: اقدامات این حوزه باید به کاهش بلایا و تلفات مالی و جانی منتج شود؛ در چنین شرایطی است که اهمیت مدیریت بحران و پدافند غیرعامل بیش از پیش روشن می‌شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس تصریح کرد: مدیریت بحران در کلانشهرها از اهمیت ویژه‌تری برخوردار است چراکه آثار ناشی از بحران‌ها در چنین شهرهایی، به واسطه توسعه زیرساخت‌های ارتباطی شکل گرفته، فراتر از بعد محلی و ملی و در سطح بین‌المللی است.

ناصحی گفت: همین امر موجب شده که دقت به الزامات مدیریت بحران و پدافند غیرعامل، گام برداشتن در مسیر توسعه کارآمدی نظام جمهوری اسلامی، در عرصه بین‌المللی است.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت بحران باید به عنوان روح حاکم بر تمامی فعالیت‌های مدیریت شهری شناخته شود، افزود: باید بدانیم که مدیریت بحران، یک پروژه و برنامه نیست و به عنوان یک اصل باید ذهن مدیران نسبت به آن آماده گردد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در ادامه به ساختار مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شهرداری اشاره داشت و از شهردار خواست تا در اسرع وقت این موضوع را دنبال کند و گزارش مربوطه را به شورای شهر ارائه نماید.

ناصحی گفت: شورای شهر حامی این بازنگری ساختاری است چراکه در زمان بحران، فرماندهی واحدی باید امور را دنبال کند تا آثار ناشی از آن به حداقل ممکن کاهش یابد.


لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات