افتتاح فاز نخست تصفیه خانه بیرجند نیمه دوم امسال

افتتاح فاز نخست تصفیه خانه بیرجند نیمه دوم امسال

http://www.bananews.ir/مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: نیمه دوم امسال فاز نخست تصفیه خانه بیرجند مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) غلامرضا غلامرضایی افزود: فاز نخست تصفیه‌خانه که هم‌اکنون از ۵/ ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است، به حدود ۷۰ میلیارد ریال اعتبار و تکمیل نهایی آن نیز به ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

وی گفت: وضعیت آبی خراسان جنوبی به خصوص در حوزه منابع آب‌های زیرزمینی به دلیل اضافه برداشت‌ها و رعایت نکردن الگوی کشت مناسب در وضعیت نامساعدی قرار گرفته‌ است. غلامرضایی افزود: این مساله با توجه به اقلیم خشک استان و بارندگی محدود زنگ خطری برای منابع آبی خراسان جنوبی به صدا درآورده که تامین منابع آب مناسب را در بخش‌های مختلف با چالش مواجه کرده است.

وی متوسط برداشت از آب‌های زیرزمینی را یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون مترمکعب اعلام و اظهار کرد: پتانسیل واقعی منابع استان ۹۶۸ میلیون مترمکعب است که با برداشت مازاد از سفره‌ها با افت سفره‌ها مواجه شده‌ایم.

غلامرضایی گفت: هرچند وضعیت امسال بارش بسیار بهتر از سال‌های گذشته بود، اما نباید فراموش کرد که متوسط بارندگی در خراسان جنوبی تاکنون حدود ۱۱۰ میلی‌متر بوده که نسبت به متوسط کشوری، با دو درصد کاهش مواجه هستیم.

 

 

 

    نظرات