گرامیداشت محرم و صفر؛ با شکوه هرچه بیشتر و  ...

گرامیداشت محرم و صفر؛ با شکوه هرچه بیشتر و ...

گرامیداشت محرم و صفر؛ با شکوه هرچه بیشتر و بهره‌گیری از ابزار هنر

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر درحالی برگزار شد که یکی از دستورکارهای این جلسه به موضوع پیشنهاد برگزاری «رویداد هنری حنجره معصوم» برای ماه‌های محرم و صفر اختصاص یافته بود.

** بزرگداشت محرم و صفر با ابزارهای نوین هنری

حسین حسامی، عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در این جلسه با بیان اینکه بخشی از برنامه‌های هنری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری در قالب رویداد برای ماه‌های محرم و صفر تعریف می‌شود، اظهارکرد: طی سال‌های اخیر، اکثر برنامه‌هایی که در قالب شعائر آیینی تعریف شده‌اند، به لحاظ شکلی و اجرایی فاقد نوآوری و خلاقیت بوده‌اند.

وی گفت: به منظور جذب بیش‌ از پیش نسل جوان و نوجوان باید از ابزارهای جذابی چون هنر و تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات برای انتقال مفاهیم و موضوعاتی که مرتبط با شعائر آیینی هستند، بهره‌‌برداری نمود.

حسامی افزود: در بزرگداشت ایام محرم و صفر، به ویژه با محوریت پیام‌آور کربلاء و حضرت زینب (س) باید از تکنیک‌های جدید در قالب برنامه‌های فرهنگی استفاده کرد و از جنبه‌های مختلف هنری همچون فناوری های نوین ، تئاتر، موسیقی و ... بهره گرفت.

** حمایت شورا از برنامه‌های فرهنگی با قالب جدید

مهدی ناصحی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس نیز در این جلسه با بیان اینکه براساس فرمایشات مقام معظم رهبری، راز بقاء اندیشه‌ها، پیوند خوردن و عرضه‌ آن‌ها در قالب هنر است، اظهارکرد: فرهنگ عاشورا و سید‌الشهداء نیازمند ارائه مفاهیم در قالب‌های هنری برای اثرگذاری عاطفی در جامعه است.

وی افزود: هر اقدام هنری، مورد توجه شورای ششم بوده و به عنوان عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر، از برگزاری رویدادها و برنامه‌های جدید که مخاطب با آنها ارتباط خوبی بگیرد، استقبال می‌کنیم.

ناصحی با بیان اینکه اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در مناسبت‌های ملی و مذهبی با بهره‌گیری از هنرهای چندرسانه‌ای، موضوعی با سابقه در مشهد مقدس است، گفت: خوشبختانه چنین رویدادهایی با استقبال خوب مردمی هم همراه شده و حضور گسترده مردم را داشته‌ایم.

** شهرداری بهترین عملکرد را در فضاسازی‌های شهری محرم و صفر انجام دهد

مجید طهوریان‌عسکری، عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت ارائه سبک‌های جدید در انتقال معارف با ترکیب هنر و لزوم بهره‌گیری از این روش در برای انتقال فرهنگ عاشورا در ذهن مخاطب، اظهارکرد: ابتدای فعالیت شورای ششم در سال گذشته، مصادف با ماه محرم شد و نتوانستیم آنگونه که باید براساس سیاست‌های مدنظر خود این ایام را گرامی بداریم.

وی گفت: حدود یک سال از فعالیت شورای ششم و مدیریت شهری در این دوره گذشته، لذا شهرداری و سازمان فرهنگی و اجتماعی باید در ماه‌های محرم و صفر، بهترین عملکرد را از خود نمایش دهند و اقدامات پرشوری داشته باشند؛ البته این برگزاری و گرامیداشت با شکوه، صرفا به فضاسازی‌های محیطی مرسوم، محدود نمی‌شود.

طهوریان‌عسکری با بیان اینکه «محرم و صفر» قله اتفاقات دینی ماست و همچون عید غدیر و دهه امامت و ولایت باید با شکوه هرچه‌ تمام‌تر برگزار گردد، افزود: گوشه به گوشه شهر باید حال و هوای حسینی حاکم باشد و از ظرفیت‌‎های مردمی نیز بیش از پیش بهره بگیریم.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات