افتتاح قطعه اول بزرگراه همت –کرج اواخر خردادماه

افتتاح قطعه اول بزرگراه همت –کرج اواخر خردادماه

http://www.bananews.ir/وزیر راه و شهرسازی گفت: قطعه اول بزرگراه همت به کرج تا ۳۰ خرداد امسال به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) علی نیکزاد در حاشیه بازدید از روند اجرایی بزرگراه شهید همت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این طرح به سرعت در حال اجرا است و قطعه اول منتهی به شهرستان کرج نیز تا خرداد امسال آماده بهره‌برداری خواهد شد.

وی افزود: بنا به مصوبه هیات وزیران ادامه اتوبان همت تا میدان امام حسین(ع) پیش خواهد رفت که ۵۰ درصد از آن توسط دولت و ۵۰درصد با مشارکت بخش خصوصی انجام می‌گیرد. نیکزاد تصریح کرد: قطعه میانی بزرگراه نیز تا عید فطر امسال به بهره‌برداری می‌رسد. وزیر راه و شهرسازی گفت: باند جنوبی از طریق استان و وزارت راه و شهرسازی تامین شده که تا دهه فجر ۹۱ به بهره‌برداری خواهد رسید. وی درپایان تاکید کرد: با توجه به حجم زیاد خودروهای ورودی از این بزرگراه و محدودیت ترافیکی خیابان‌های منتهی به این بزرگراه در کرج، ایجاد کمربندی شمالی این شهر برای جلوگیری از ایجاد ترافیک الزامی است.

اختصاص سالانه ۱۰۰ میلیارد تومان به علائم جاده‌ای

رییس سازمان راهداری با بیان اینکه سالانه حدود ۱۰۰ میلیارد تومان برای نصب علائم در جاده‌ها هزینه می‌شود، گفت: بخشنامه‌ای از سوی وزیر راه صادر شده مبنی بر اینکه باید پاسگاه نیروی انتظامی حین راهسازی در محور ساخته شود.

شهریار افندی‌زاده در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به بهسازی جاده‌ها و نصب علائم در آنها توسط سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اظهار کرد: این سازمان معمولا سالانه بین ۷۵ تا ۱۰۰ میلیارد تومان در رابطه با نصب علائم، تجهیزات ایمنی و سیستم‌های هوشمند جاده‌ها هزینه می‌کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه قبل از تحویل دائم محور ساخته‌ شده، نصب علائم در آن انجام می‌گیرد، گفت: هیچ جاده‌‌ای هنگام بهره‌برداری بدون تابلو نخواهد بود و در این‌باره با شرکت زیرساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل برای نصب تابلوها در بهره‌برداری کامل پروژه‌ها، مذاکره شده است.

 

 

    نظرات