برق رايگان ، پاداش مديريت مصرف برق

برق رايگان ، پاداش مديريت مصرف برق

به گزارش پايگاه خبري توانير به نقل از روابط عمومي شركت برق منطقه اي تهران ؛ هر چند، سال گذشته شاهد محدوديت هايي در حوزه تأمين برق بوديم اما صنعت برق به سرعت اعتبار خود را با ارتقاء توانمندي و درس آموزي از محدوديت هاي گذشته بازيابي كرد و با اقداماتي جهادي و اثربخش، امسال به صورت چشمگيري شرايط بهتري را براي كشور رقم زد. هرچند هم اكنون در ميانه راهيم اما روزهاي سخت اما پراميدي در پيش است. اقدامي ارزشمند كه شركت برق منطقه اي تهران به عنوان قديمي ترين و پرافتخارترين برق منطقه اي كشور با خدمات ارزشمند سهم مهمي در دست يابي به مديريت هوشمند و اثربخش سمت تقاضا و جلوگيري از هرگونه خاموشي در شبكه مهم پايتخت و استان هاي البرز و قم برداشت تا برگ زرين ديگري در سپهر افتخارات اين شركت رقم زند، و اين تلاش ، با روحيه جهادي و خدمت رساني ، بي وقفه در جريان است.
اين اقدامات در زمينه هاي گوناگون با توجه به رشد و توسعه صنعت برق در حوزه هاي توليد، نيروگاه سازي، انتقال، خدمات فني و مهندسي و ... به شكل متوازن ارتقاء پيدا كرده كه مي توان به آن باليد. اما كار در شرايط بسيار سخت تحريم هاي ظالمانه، كمبود قطعات و لوازم يدكي، تامين مالي پروژه ها و اصولا صعوبت هاي خاص صنعت برق در حيطه جغرافيا و شرايط اقليمي براي تامين برق مطمئن و پايدار فقط با تلاش و تخصص همه مردان و زنان جهاد گر اين صنعت و همراهي مشتركان امكان پذير است.
اين فعاليت ها براساس برنامه هاي مجموعه وزارت نيرو بر سه محور ارتقاء ظرفيت هاي توليد برق، مديريت هوشمند سمت تقاضا و توسعه و بهسازي زيرساخت هاي شبكه انتقال و توزيع استوار است. علاوه بر اين همراهي و همكاري مشتركان در همه بخش ها ازجمله خانگي، صنعت و كشاورزي، نقش بسزايي در دست يابي به شرايط بهينه كنوني داشته است. از اين رو رعايت الگوهاي اعلامي به عنوان بهترين موضوعات و اقدامات براي عبور موفق از دوره اوج بار امسال است و البته كه مبناي آن بر حمايت از مشتركان رعايت كننده الگوي مصرف است؛ چرا كه اگر مصارف بالاتر از الگو باشد بايد خارج از چارچوب هاي غيريارانه اي پيگيري شود و اين يعني سرمايه گذاري براي مشتركان خوش مصرف برق.
براساس مصوبات مربوطه ، صنعت برق با مشتركان صنعتي كه همراهي مناسبي با برنامه هاي مديريت اوج بار داشته و مصرف خود را متناسب با برنامه هاي مديريت مصرف هماهنگ كنند تعامل ارزنده اي خواهد داشته به نحوي كه پس از گذر از دوران اوج مصرف ، مطابق با تفاهم متقابل، محدوديت هاي تجاوز از ديماند تعديل خواهد شد و در هر حال انرژي مورد نياز اين مشتركان تأمين خواهد شد. در بخش كشاورزي نيز با توجه به مشوق هاي تعريف شده و برنامه هاي تدوين شده، ايشان مي توانند در صورت عدم استفاده از برق چاه هاي كشاورزي، به مدت 5 ساعت در بازه زماني 11 تا 18 و انتقال زمان آبياري به ساعات ديگر، از برق رايگان در 19 ساعت باقي مانده شبانه روز بهره مند خواهند شد. چرا كه عدم آبياري در ساعت گرم روز نيز، يكي از اصول علمي كشاورزي است و در اين ساعت ها گرماي هوا باعث تبخير بسيار آب شده و ضمن اتلاف منابع آب و انرژي باعث آسيب به گياهان هم مي شود.
اما در بخش خانگي نيز مشتركاني كه الگوي مصرف را در ماه هاي گرم سال (خرداد تا شهريور) رعايت نمايند و نسبت به سال قبل كاهش مصرف داشته باشند، به ازاي هر كيلووات ساعت كاهش تا مبلغ 500 تومان پاداش همكاري مديريت مصرف دريافت خواهند كرد كه اين مبلغ در صورتحساب برق درج، و از بهاي برق مصرفي كسر مي شود.
بدون شك، بهره برداري صحيح و برنامه ريزي شده از انرژي برق نه تنها از نظر اقتصادي و حفظ و نگهداري مطلوب تأسيسات آثار مثبتي دارد، بلكه در مجموع مي تواند فشار بر نيروگاه ها و خطوط انتقال و توزيع را نيز تا حد قابل ملاحظه اي كاهش دهد و از جهت برنامه ريزي بهينه مصرف برق در يك منطقه و در نهايت" در سطح كشور در كوتاه مدت، باعث تقليل ديماند مصرف شده و سرمايه گذاري براي احداث نيروگاه ها، خطوط انتقال و.... را در بلند مدت، كاهش مي دهد.
در خاتمه فراموش نكنيم با توجه به افزايش دماي هوا، شاهد افزايش مصرف برق بوديم، به طوري كه در مقايسه با زمان مشابه در سال گذشته مصرف برق درصد قابل توجهي افزايش يافته است، بنابراين ضمن تشكر از همكاري و تعامل دو سويه شما مشتركين گرامي با صنعت برق براي تامين برق مطمئن و پايدار، خواهشمنديم طي روزهاي آينده در فصل گرما در زمان اوج مصرف كه در روز از ساعت 13 تا 17 و 19تا23 مي باشد، ضمن عدم استفاده از لوازم برقي پرمصرف، از روشن نگه داشتن دائم كولر خودداري كرده وحتما از كنترل درجه حرارت محيط 25 درجه استفاده نمائيد؛ تا به ياري خدا و با اتكا به توان سخت كوشان صنعت پر افتخار برق كشور، با سربلندي و سرافرازي از تابستان گرم امسال عبور كنيم.

لینک اصل خبر در سایت سایت خبری شرکت توانیر

    منبع خبر

    سایت خبری شرکت توانیر

    سایت خبری روابط عمومی شرکت توانیر

      نظرات