عملکرد و حیطه وظایف معاونت‌های شهرداری کرمان تشریح شد

در نشست شهردار کرمان و معاونان وی با هیئت شهرداری‌های بصره؛ عملکرد و حیطه وظایف معاونت‌های شهرداری کرمان تشریح شد
در نشستی با حضور مدیرکل شهرداری‌های استان بصره و معاون وی، شهردار شهرستان شط‌العرب و شهردار شهرستان زبیر، شهردار کرمان و معاونان شهردار، درخصوص چگونگی مدیریت شهر کرمان در معاونت‌ها و سازمان‌های مختلف زیرمجموعه شهرداری، مطالبی ارائه کردند و به سوالات هیئت عراقی پاسخ دادند.

به گزارش کرمان‌آنلاین، سعید شعرباف، شهردار کرمان در جلسه‌ای که با حضور هیثم علی سدخان، مدیرکل شهرداری‌های استان بصره؛ علی حبیب جبل، شهردار شهرستان شط‌العرب؛ فراس عبدالخالق عمران، شهردار شهرستان زبیر؛ رضا نعمه منصور، معاون مدیر شهرداری‌های استان بصره و مصطفی طرفی، معاون سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در بصره و نیز معاون حمل‌ونقل و امور زیربنایی، معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی، معاون خدمات‌شهری و معاون فرهنگی اجتماعی شهردار کرمان و مدیر بازرسی شهرداری، برگزار شد، ضمن معرفی معاونت‌های شهرداری، گفت: این جلسه جهت آشنایی هیئت شهرداری‌های بصره با چارت اداری و وظایف و حیطه عملکرد هر یک از معاونت‌های شهرداری تشکیل شده است.
سپس، هر یک از معاونان شهردار، توضیحاتی درخصوص واحدها و سازمان‌های زیرمجموعه خود و شرح وظایف آنها بیان کردند.
ابتدا معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان، توضیحاتی در مورد واحدهای زیرمجموعه و سازمان‌های تابعه این معاونت ارائه کرد.
سپس، رضا نعمه منصور، معاون مدیر شهرداری‌های استان بصره، سوالاتی درخصوص چگونگی مدیریت پسماند و بازیافت زباله در شهر کرمان پرسید.
محمود ایرانمنش نیز درخصوص فرایند تفکیک از مبدا و پردازش زباله‌ها توسط سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرمان، اطلاعاتی ارائه کرد.
در ادامه، علی حبیب جبل، شهردار شهرستان شط‌العرب بیان کرد: خیابان‌های شهر کرمان بسیار تمیز است، اما در حین روز، کارگران را در حال تنظیف در سطح شهر نمی‌بینیم، اقدامات مربوط به تنظیف در چه ساعاتی انجام می‌شود و روزانه چند تن زباله از سطح شهر کرمان جمع می‌شود؟
ایرانمنش پاسخ داد: عملیات تنظیف معابر، شبانه انجام می‌شود تا صبح‌ها که شهروندان برای انجام امور خود در سطح شهر تردد می‌کنند، شهر تمیز باشد.
وی با بیان اینکه روزانه ۳۵۰ تا ۴۰۰ تن زباله جمع‌آوری می‌شود، افزود: زباله‌ها هر شب جمع‌آوری می‌شود و در این خصوص سال‌ها فرهنگ‌سازی شده که شهروندان، زباله‌های خود را در ساعت مشخصی بیرون بگذارند.
معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان یادآور شد: در زمینه تفکیک از مبدا ۲۲ دکه تحویل مواد بازیافتی در کرمان داریم که شهروندان، زباله‌های تفکیک‌شده خود را می‌توانند به این دکه‌ها تحویل دهند، همچنین می‌توانند زباله‌هایی که در منزل تفکیک کرده‌اند را ازطریق سامانه‌ای که به این منظور طراحی شده، درب منزل خود تحویل دهند.
نعمه منصور، معاون مدیر شهرداری‌های استان بصره نیز این پرسش را مطرح کرد که تنظیف بازار بزرگ کرمان در چه ساعاتی و به چه صورت انجام می‌شود؟
ایرانمنش در پاسخ گفت: از آنجایی که تردد در بازار کرمان زیاد دارد، هر شب علاوه بر تنظیف روزانه، بازار شسته می‌شود، ضمن اینکه در طول روز نیروهایی در بازار تردد دارند و در صورتی که زباله ریخته شود، جمع می‌کنند.
علی حبیب جبل، شهردار شهرستان شط‌العرب نیز پرسشی در مورد محل و نحوه دفن زباله‌ها مطرح کرد.
ایرانمنش در پاسخ گفت: زباله‌ها را در مکان‌هایی با عنوان ترانشه دفن می‌کنیم و برای دفن سه دسته زباله معمولی، عفونی و بیمارستانی و فضولات، محل‌ها و شیوه دفن مجزایی داریم، برای مثال روی زباله‌های بیمارستانی آهک ریخته می‌شود.
سپس، معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار کرمان، با اشاره به سه مدیریت کلیدی و بسیار مهم در حوزه این معاونت، بیان کرد: کلیدی‌ترین مدیریت در حوزه معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری، مدیریت سرمایه انسانی است که چندین اداره زیرمجموعه دارد و مهم‌ترین وظیفه آن، کنترل و نظارت بر موضوعات مربوط به پرسنل شهرداری ازجمله حقوق و مزایا، کارکرد و امتیازات پرسنل است.
وحید خطیبی افزود: پرداختن به رفاهیات پرسنل ازجمله تسهیلات بانکی، بیمه‌های تکمیلی و عمر نیز در اداره جداگانه‌ای تحت عنوان اداره رفاه رسیدگی می‌شود.
وی ادامه داد: رفاهیات شهرداری کرمان که تنوع فراوانی دارد، براساس تقاضاهای پرسنل لحاظ می‌شود و مبنای عملکرد یک سال قرار می‌گیرد.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار کرمان، بیان کرد: مدیریت برنامه و بودجه، وظیفه گردآوری، تنظیم و تدوین برنامه و بودجه شهرداری را دارد و پس از تصویب بودجه یک‌ساله شهرداری در شورا، نظارت و پایش بودجه توسط مدیریت برنامه و بودجه انجام می‌شود.
خطیبی خاطرنشان کرد: در شهرداری کرمان بودجه به‌صورت عملیاتی اجرا می‌شود، به این معنی که هر طرحی قبل از اجرا، ابتدا با بودجه مطابقت داده می‌شود، بعد اجرا خواهد شد.
وی با اشاره به وجود دو قابلیت تغییر در بودجه، بیان کرد: اگر درآمدی مازاد بر بودجه مصوب، کسب شود درخواست متمم به شورا داده می‌شود و برعکس آن، در مواردی که با کاهش درآمد، مواجه شویم، مشکل ازطریق اصلاح بودجه برطرف می‌شود.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار کرمان، یادآور شد: علاوه بر بودجه عملیاتی، سیاست‌های کلان شهرداری در قالب مطالعات و تهیه برنامه پنج‌ساله با همکاری متخصصان دانشگاهی تهیه می‌شود.
خطیبی بیان کرد: مدیریت نوسازی و تحول اداری نیز نوسازی فرایندهای انسانی را بر عهده دارد، در فرایند کاری ورود می‌کند و به ارزیابی عملکرد پرسنل و چارت اداری شهرداری می‌پردازد.
وی خاطرنشان کرد: سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری کرمان یکی از مهم‌ترین زیرمجموعه‌های معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی است که مهم‌ترین ماموریت آن، ارایه خدمات الکترونیک به مجموعه شهرداری و شهروندان است.
معاون حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهردار کرمان نیز در این جلسه بیان کرد: معاونت حمل‌ونقل و امور زیربنایی، شامل سازمان‌ها و مدیریت‌هایی ازجمله سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری است که کار زیرسازی و آسفالت معابر و پروژه‌های عمرانی را بر عهده دارد و تولید قطعات بتنی و آسفالت نیز از فعالیت‌های این سازمان است، ضمن اینکه وظیفه بهسازی بافت تاریخی و قدیمی شهر نیز بر عهده این سازمان است.
مهدی نیکویی افزود: سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر که شامل حوزه‌های اتوبوسرانی و تاکسی‌رانی است، سرویس‌دهی به شهروندان را در خطوط مختلف بر عهده دارد.
وی خاطرنشان کرد: سازمان ترافیک، یکی دیگر از زیرمجموعه‌های معاونت است که مجموعه مباحث ترافیکی، چراغ‌های راهنمایی و رانندگی، استانداردسازی تقاطع‌ها، مهندسی شبکه حمل‌ونقل درون شهری و اصلاح هندسی معابر را انجام می‌دهد.
معاون حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهردار کرمان افزود: مدیریت طراحی پروژه‌های شهری و نظارت بر اجرای پروژه‌های شهری در دایره فنی و پروژه‌های عمرانی این معاونت انجام می‌شود.
نیکویی همچنین درخصوص اقدامات ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان، ازجمله ترفیع قبه سیدالشهدا(ع)، توضیحاتی ارایه کرد.
گفتنی است؛ در پایان این جلسه، دعوتنامه رسمی استاندار بصره خطاب به شهردار کرمان برای سفر به بصره توسط هیثم علی سدخان، مدیرکل شهرداری‌های استان بصره به شهردار کرمان تقدیم شد و هیئت شهرداری‌های بصره از شهرداری کرمان برای تدارک این سفر به‌طور ویژه قدردانی کردند.
در ادامه نیز هیئت اعزامی از بصره، از ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان بازدید کردند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات