ترجمه فارسی طرح جهانی "فعالیت‌های ایمنی راه در دهه ۲۰۳۰-۲۰۲۱ "

ترجمه فارسی طرح جهانی "فعالیت‌های ایمنی راه در دهه ۲۰۳۰-۲۰۲۱ "

به گزارش شهریار، تورج روشنایی با اعلام این خبر افزود: طرح جهانی «فعالیت‌های ایمنی راه» توسط سازمان بهداشت جهانی و کمیسیون‌های منطقه‌ای سازمان ملل متحد، با همکاری شرکای همکاری ایمنی جاده‌ای سازمان ملل متحد و سایر ذینفعان، به عنوان سند راهنما برای حمایت از اجرا و اقدام برای حصول اهداف آن در دهه ۲۰۲۱-۲۰۳۰ تهیه شده است.

وی افزود: طرح جهانی «فعالیت‌های ایمنی راه» آنچه را که برای دستیابی به هدف خود لازم است، تشریح می‌کند و از دولت‌ها و متولیان امر می‌خواهد به‌طور یکپارچه رویکرد سیستمی ایمن را اجرا کنند.

مدیرکل مطالعات معاونت حمل و نقل با تاکید بر اهمیت پیروی از اصول و چارچوب قوانین ایمنی راه اظهار کرد: مطالعه و اعمال این قوانین در حوزه حمل و نقل و ترافیک موجب کاهش چشمگیر در تعداد تصادفات رانندگی خواهد شد و اداره مطالعات وظیفه دارد دسترسی متخصصان امر به منابع معتبر و استاندارد در زمینه ارتقاِی ایمنی حمل و نقل و ترافیک شهری را تسهیل کند.

روشنایی تصریح کرد: در این راستا به همت دو نفر از کارشناسان اداره مطالعات خانم دکتر قنبری و آقای مهندس هومن فرساد، طرح جهانی "فعالیت‌های ایمنی راه در دهه ۲۰۳۰-۲۰۲۱ " ترجمه و از طریق وب سایت معاونت حمل و نقل و ترافیک در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: امکان بارگیری کتابچه مذکور در قسمت "انتشارات مطالب" وب سایت معاونت به آدرس ذیل فراهم شده است.

ترجمه فارسی طرح جهانی «فعالیت‌های ایمنی راه در دهه ۲۰۳۰_۲۰۲۱

مدیرکل اداره مطالعات افزود: مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه ۷۴/۲۹۹ اقدام برای ایمنی جاده‌ای را برای یک دهه مابین سال‌های ۲۰۳۰-۲۰۲۱ برنامه‌ریزی کرده و هدف اقدامات مذکور را کاهش مرگ و میر و صدمات ناشی از ترافیک جاده‌ای حداقل ۵۰% کاهش در طول دوره قرار داده است.

وی تاکید کرد: در کتابچه مذکور سرفصل‌های مهم اقدامات مشخص شده و در اداره مطالعات حمل و نقل و ترافیک شهر تبریز قصد داریم تا جایی که ممکن است با استفاده از راهکارهای تخصصی، ایمنی تردد خودروها را ارتقاء و تصادفات را کاهش دهیم.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات