وزارت نیرو آب و برق ۹۳۷ هزار واحد مسکن مهر را تامین می کند

وزارت نیرو آب و برق ۹۳۷ هزار واحد مسکن مهر را تامین می کند

http://www.bananews.ir/مشاور و نماینده ویژه وزیر نیرو در طرح مسکن مهر گفت: وزارت نیرو خدمات آب و برق ۹۳۷ هزار واحد مسکن مهر را در سراسر کشور تامین می کند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir)'ستار محمودی' روز سه شنبه در جلسه انسجام بخشی شرکت های تابعه و وابسته وزارت نیرو در ایلام، اظهار داشت: برای اجرای این طرح ۱۲ هزار میلیارد ریال اختصاص یافته است.

وی افزود: توافق نامه این امر بین وزارت نیرو و راه و شهرسازی در فروردین ماه سال ۸۸ منعقد شده است.

مشاور وزیر نیرو در طرح مسکن مهر ، تخصیص اعتبار مورد نیاز و به موقع را در سرعت بخشی اجرای طرح ها حایز اهمیت عنوان کرد.

وی گفت: برای برقراری اشتراک آب و فاضلاب هر واحد مسکونی در دست ساخت بین ۲۰ تا ۲۵ میلیون ریال و اشتراک برق ۱۰ میلیون ریال مورد نیاز است.

وی همچنین با اشاره به وضعیت آب و هوای ایلام بیان داشت: بر اساس آمار اعلام شده در نمودارهای بارندگی و بر اساس شاخص ۴۴ ساله میزان بارندگی استان ۶۱ درصد منفی است و هم اکنون نیز به لحاظ بارش ایلام در رده آخر در بین شهرهای کشور است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان ایلام نیز در این نشست گفت: از ۹ هزار و ۴۰۰ واحد مسکن مهر که توسط سازمان مسکن و شهرسازی به شرکت آبفای ایلام اعلام شده تاکنون سه هزار و ۲۰۰ انشعاب آب و فاضلاب وصل و چهار هزار و ۲۶۰ مورد نیز آماده نصب شده است.

'داراب بیرنوندی' افزود: برای تکمیل طرح های آب و فاضلاب مسکن مهر استان ۱۷ میلیارد ریال مورد نیاز است.

وی یادآور شد: خشکسالی اخیر و افت منابع آبی، نیاز به برنامه ریزی برای تأمین آب شرب در فصول پیک مصرف را الزام آور می سازد.

 

 

نظرات