بكارگيري فناوري نوين در توليد پايه هاي بتني برق

بكارگيري فناوري نوين در توليد پايه هاي بتني برق

به گزارش پايگاه خبري توانير به نقل از روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق استان كردستان، فاتح عبدي  با تاكيد بر اينكه شبكه هاي توزيع برق به عنوان پيشاني صنعت برق بيشترين وظيفه را نسبت به ساير بخش هاي توليد و انتقال به خود اختصاص داده است، گفت: در همين راستا پايه ها به عنوان يكي از پارامترهاي اساسي در طراحي محاسبات مكانيكي، بستر مناسب جهت استقرار ساير تجهيزات در شرايط آب و هوايي مختلف را برعهده دارند.

وي افزود: ميلگرد و بتن يكي از پرمصرف ترين مصالح ساختماني در صنعت ساختمان و بناهاي صنعتي از جمله خطوط توزيع برق بوده كه توجه به كيفيت آن ضروري و امري حياتي است.

معاون برنامه ريزي و مهندسي شركت توزيع نيروي برق استان كردستان در ادامه با تاكيد بر اينكه مصرف بالا و روزافزون بتن در احداث ابنيه و شبكه هاي توزيع برق، لزوم توجه به دوام آن را مشخص مي كند، افزود: در همين راستا فرآيند طراحي، ساخت و تست موفقيت آميز پايه هاي بتني نوين پيش تنيده گرد با بكارگيري ميلگرد آج دار "GFRP" و ژل سيليكافيوم الياف دار در سطح شركت انجام شد.

وي افزود: به دنبال انجام يكسري مطالعات و تحقيقات توسط مهندس وريا زندي از همكاران دفتر مهندسي و نظارت شركت در طول سنوات گذشته و اخذ بازخورد و تحليل وضعيت موجود كارگاه هاي توليدي پايه بتني مسلح چهارگوش و پيش تنيده گرد منجر به طراحي" پايه هاي بتني نوين پيش تنيده گرد با بكاري گيري ميلگرد آج دار"GFRP" و ژل سيليكافيوم الياف دار در راستاي جايگزين نمودن بافت آراماتور فولادي ، بتن معمولي با تمركز بر افزايش طول عمر مفيد استراكچرشبكه هاي توزيع برق و تحقق اهداف تعيين شده در سياست هاي توسعه پايدار كشور شد.

عبدي افزود: ميلگردهاي آج دارشيشه، مصالحي كامپوزيتي هستند كه از تركيب الياف شيشه و رزين پليمري پلي استر ساخته مي شود كه با مقاومت كششي بالا و مقاوم در برابر خوردگي تقويت كننده مناسب خمشي و برشي در اجزاي بتني و مقاومت و سختي اضافي را براي بتن و حتي ساير مصالح نظير ماتريس ها فراهم مي كند.

معاون برنامه ريزي و مهندسي شركت توزيع نيروي برق استان كردستان در پايان اظهارر داشت: استفاده از ژل سيليكافيوم راه حلي است كه امروزه به منظور رسيدن به بتني ويژه و با كيفيت بالاتر مطرح  است.

لینک اصل خبر در سایت سایت خبری شرکت توانیر

    منبع خبر

    سایت خبری شرکت توانیر

    سایت خبری روابط عمومی شرکت توانیر

      نظرات