ایران و چین برای حفظ محیط زیست از فن آوری های نوین بهره می گیرند

ایران و چین برای حفظ محیط زیست از فن آوری های نوین بهره می گیرند

http://www.bananews.irایران و چین برای تبادل تجربیات و بهره گیری از فن آوری های نوین در زمینه حفظ محیط زیست یک سند همکاری امضا کردند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir)، این سند همکاری دوشنبه شب پس حدود دو ساعت مذاکره و گفت وگو بین ' محمد جواد محمدی زاده '، معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست ایران و ' جو شنگ شیان ' وزیر محیط زیست جمهوری خلق چین در پکن امضا شد.

مهندس محمدی زاده پس از امضا این سند بااشاره به اراده جدی رهبران ایران و چین برای توسعه همه جانبه روابط، گفت: دو کشور تاکنون سند پایه ای برای توسعه همکاری در زمینه حفظ محیط زیست نداشتند که پس از مذاکرات موثر امروز این مهم انجام شد.

وی تصریح کرد: با امضا این سند همکاری های دو کشور با بهره گیری از فن آوری های نوین در عرصه های مختلف از جمله بین المللی برای حفظ محیط زیست گسترش می یابد.

وی محتوای سند را از جمله همکاری در عرصه های پایش محیط ، خاک ، حوزه دریاها ، مدیریت پسماندها و سوخت ذکر کرد.

مهندس محمدی زاده گفت : چند توافق نامه نیز در آینده نزدیک بین دو کشور در این راستا امضا خواهد شد.

معاون رییس جمهوری اسلامی ایران عصر امروز در راس هیاتی وارد پکن شد.

وی قرار است تا روز چهارشنبه علاوه بر بازدید از چند طرح و واحد صنعتی مرتبط با حفظ محیط زیست در چین، با مقام های ارشد این کشور در مورد روابط دو جانبه و تحولات منطقه ای و بین المللی نیز دیدار و گفت وگو کند.

محمدی زاده فروردین ماه امسال نیز برای شرکت در اجلاس 'بوائو' به چین سفر کرده بود.

وی در حاشیه این اجلاس با ' لی که چیان ' معاون نخست وزیر چین آخرین تحولات در روابط دوجانبه و مسایل منطقه ای و بین المللی را مورد بحث و بررسی قرار داد.

ایران و چین در عرصه بین المللی مواضع مشترکی دارند و حجم مبادلات تجاری دو کشور در سال گذشته میلادی به بیش از ۴۵ میلیارد دلار رسید.

 

 

    نظرات