افزایش ساماندهی حریم خطوط راه‌آهن منطقه تهران

افزایش ساماندهی حریم خطوط راه‌آهن منطقه تهران

www.BanaNews.irمدیرکل راه‌آهن منطقه تهران گفت: ‌در دومین مرحله از بازدید مسئولان به منظور پیگیری اقدامات در خصوص ایمن‌سازی حریم خطوط راه‌آهن تهران، هماهنگی‌های لازم جهت ادامه همکاری‌های فی‌مابین انجام شد.‌

به گزارش بنانیوز به نقل از فارس ،ابراهیم محمدی اظهار داشت: با هماهنگی و همکاری بین راه‌آهن منطقه تهران، معاونت اجتماعی و پیشگیری دادستانی استان تهران و مجتمع قضایی ناحیه ۱۶ (بعثت) و شهرداری منطقه ۱۷تهران، اقدامات اساسی در خصوص بهسازی حریم خطوط راه‌آهن تهران در محدوده شهرداری منطقه ۱۷ صورت گرفت.

وی با اشاره به همکاری صادقانه مسئولان در جهت اصلاح وضعیت موجود، ایمن‌سازی و بهسازی زیرگذر‌ها و تأمین هرچه بیشتر امنیت و آسایش ساکنان مجاور خطوط راه‌آهن به ضرورت ایجاد امنیت سیر و حرکت ناوگان ریلی تأکید کرد و خواستار ادامه روند همکاری‌ها در این خصوص شد.

وی خاطرنشان کرد: هماهنگی‌های فوق بر اساس دستورات مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران انجام شده است.

محمدی اظهار امیدواری کرد تا با تعامل و ادامه همکاری‌های طرفین، خدمات مشابهی در جهت بهسازی و ساماندهی حریم در سطح حوزه استحفاظی این اداره کل اعم از کلان‌شهر تهران و تعامل شهرداری‌ها به منظور رفاه هرچه بیشتر هموطنان و تامین امنیت ناوگان ریلی انجام شود.

بنابراین گزارش مدیرعامل شرکت راه‌آهن چندی پیش د‌ر این‌باره به فارس گفته بود: این پروژه دو فاز دارد؛ در سال ۸۷ از محل ستاد مدیریت سوخت اعتبار مناسبی برای طرح‌های حومه‌ای اختصاص یافت؛ در سال ۸۸ این پروژه تنها پنج میلیارد تومان اعتبار گرفت و طی سال گذشته با پیگیری‌های متناوب اختصاص بودجه برای این پروژه در سال ۸۹ ابتدا ۵۰ میلیارد تومان، سپس ۷۵ میلیارد تومان مشخص شد اما تنها ۴۴ میلیارد تومان اختصاص یافت.

وی گفته بود: پروژه مذکور شامل ۴ کیلومتر تونل و ۲ کیلومتر رمپ است؛ فاز دوم نیز شامل ۴ کیلومتر تونل و ۲ کیلومتر رمپ است؛ این پروژه شامل یک تونل دوقلو کنار یکدیگر است که در هر تونل دو مسیر ریلی در نظر گرفته شده است اما از آنجا که رئیس جمهور توجه خاصی به مردم مناطق مذکور دارد طبق دستور وی لازم است شرایطی فراهم شود که این پروژه به سرعت به اتمام برسد.

به گزارش فارس عملیات اجرایی پروژه تونل زیرگذر خط آهن تهران – تبریز در منطقه ۱۷ تهران به طول چهار هزار و ۱۵۰ متر از مهرماه سال ۱۳۸۷ آغاز شد که با بهره‌برداری از آن موجبات کاهش ترافیک و آلودگی صوتی و زیست محیطی برای ساکنان مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران فراهم خواهد شد.

‌کاهش آلودگی محیطی‌، عدم برخورد عابران با قطار‌، کاهش ترافیک شهری و کاهش بافت فرسوده، ازدیگر اهداف اجرایی این طرح است.

همچنین فضای باز ایجاد شده بعد از انتقال ریل به زیر‌زمین در این مناطق‌، به افزایش فضای سبز و مبلمان شهری و بازارهای اقتصادی منطقه، اختصاص می‌یابد و قطعأ به ارزش اقتصادی و توسعه منطقه می‌افزاید.‌

بنابراین گزارش امید است مسئولان امر با پی‌گیری‌های لازم و اختصاص بودجه بیشتر، زمینه‌های پیشرفت فیزیکی عملیات اجرایی این پروژه را فراهم سازند تا بدین ترتیب آرامش و امنیت خاطر اهالی مناطق ۱۷ و ۱۸ کلان‌شهر تهران نیز هر چه بیشتر حاصل شود.

 

 

    نظرات