مهر تایید مجدد شورای اسلامی به عملکرد شهردار ساری

مهر تایید مجدد شورای اسلامی به عملکرد شهردار ساری

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری ساری، دومین جلسه استیضاح جواد طالبی شهردار ساری روز پنج‌شنبه با حضور اعضای شورای اسلامی و شهردار ساری در صحن علنی شورا برگزار شد.

جواد طالبی روز پنج‌شنبه در سی و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر به سؤالات طراحان استیضاح پاسخ داد البته پیش‌ازاین مدیریت شهری در سی و هفتمین جلسه شورای اسلامی برای پاسخ به سؤالات مطروحه در صحن شورای اسلامی حضور یافت اما طراحان سؤال حضور معاونان شهردار را در صحن شورا و قرار گرفتن بر پشت میز جلسه مغایر با قانون دانستند و بدون استماع به پاسخ‌هایشان جلسه ترک کردند که در انتهای آن جلسه، شهردار با شش رأی اعضای شورا در مسئولیت خود باقی ماند.

بااین‌حال طراحان استیضاح در جلسه سی و هفتم شورا با این استدلال که جلسه استیضاح نباید بدون حضور آن‌ها برگزار می‌شد با طرح مجدد استیضاح خواستار حضور دوباره شهردار در صحن شورا و پاسخگویی به پرسش‌ها شده بودند.

شهردار ساری این بار نیز در سی و نهمین جلسه شورا به سؤالات مطرح‌شده که پیش‌ازاین توسط سه عضو شورای اسلامی این شهر مطرح و به وی ارائه‌شده بود، پاسخ داد.

جواد طالبی در آغاز سخنانش ضمن تسلیت ایام سوگواری آقا اباعبدالله الحسین (ع) شهروندان ساروی را برای حضور در مراسم وداع شهدای تازه تفحص شده خان طومان که قرار است فردا شب در بوستان ولایت برگزار شود دعوت کرد و خواستار حضور پررنگ مردم در مراسم تشییع پیکر شهید خان طومان شد.

وی در پاسخ به سؤال اعضای شورای اسلامی مبنی بر انجام پروژه‌های عمرانی در مناطق الحاقی گفت: هرچند پاسخ این سؤالات به‌صورت مشروح در جلسه قبلی استیضاح داده شد اما در مورد خدمات‌رسانی به مناطق الحاقی باید گفت روند پروژه آسفالت با رویکرد محله محوری، زیباسازی و رفع نیازها احصا شده و در این مناطق برخی انجام و برخی دیگر در دستور کار فرار دارد.

شهردار ساری گفت: با مصوبه شورای اسلامی شهر در سامانه ستاد سه قرارداد جهت آسفالت بسته‌شده که به‌نوبت بر اساس اولویت، زیرسازی و تقاضای شهروندان در حال انجام در سه منطقه یک، دو و سه شهری است. در صورت تقاضای شورای شهر می‌توانیم قرارداد منعقده شده را به شورای اسلامی شهر ارائه کنیم.

وی در خصوص روشنایی معابر به انعقاد قرارداد با پیمانکار اشاره کرد که مصوبه آن توسط اعضای شورای شهر انجام شد، اضافه کرد: قرارداد پروژه در ستاد سازمان بازرسی ثبت و پس از مراحل قانونی و مناقصه عمومی گذاشته می‌شود و پس از تعیین پیمانکار؛ آغاز به کار می‌کند.

طالبی همچنین به انعقاد قرارداد با پیمانکار فاز سوم ابن شهرآشوب اشاره کرد از ادامه فعالیت این پروژه در مرکز استان خبر داد و افزود: پیمانکار پروژه «انبار توشه» نیز تا چند روز این ده مشخص می‌شود.

وی عزل و نصب در شهرداری را حق قانونی شهردار دانست که می‌تواند با استفاده از این حق و شایسته‌سالاری مدیران مجموعه خود را انتخاب کند.

طالبی با تأکید بر اینکه شهرداری همیشه پاسخگوی سؤالات شورای اسلامی شهر بوده و همه پاسخ‌ها مبتنی بر قانون است، افزود: «هیچ کاری را خارج از چارچوب قانونی انجام نمی‌دهم؛ تا زمانی که در مسند شهرداری قرار دارم بر مبنای قانون حرکت می‌کنم».

شهردار ساری اضافه کرد: در صورت مشاهده هرگونه انحرافات مالی با جدیت با آن برخورد خواهیم کرد؛ با هیچ‌گونه تخلفی همراه نخواهیم بود.

در انتهای سی و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر ساری دیگر جواد طالبی با شش رأی اعضای شورا در مسئولیت خود به‌عنوان شهردار ساری باقی ماند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ساری

    منبع خبر

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری یک شهرداری در شهر ساری می باشد

      نظرات