۵۶ سد نیمه‌تمام در طرح مهر ماندگار به بهره‌برداری می‌رسند

۵۶ سد نیمه‌تمام در طرح مهر ماندگار به بهره‌برداری می‌رسند

http://www.bananews.ir/مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: ۵۶ سد در کشور در قالب طرح مهر ماندگار به بهره برداری خواهد رسید که برخی از آنها در قالب آبگیری و هم بهره برداری خواهد بود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محمد حاج رسولی ها در گفت و گو با فارس ضمن اشاره به اینکه ظرفیت مخازن این سدها ۱۰ برابر ظرفیت سالانه تکمیل سدهای کشور است،افزود:در میان این ۵۶ سد برخی از پروژه ها نیز فاز اولشان به نتیجه خواهد رسید،یعنی برخی از این پروژه ها تنها آبگیری می شود اما کارهای تکمیلی مثل آسفالت و نصب دریچه ها یک مقدار دیرتر بهره برداری می شود.

حاج رسولی ها ادامه داد:چون حجم این تعداد زیاد است حدود ۲۳ پروژه ۱۰۰ درصد تمام می شود.

وی اضافه کرد:بهره برداری و وارد مدار شدن این ۵۶ سد به این معنی نیست که ردیف آنها حذف شود و یک سری کامل تمام می شود و یک سری دیون و کارهای باقیمانده می ماند که برای سنوات آینده پول ها را پرداخت کنند.

مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت:سدهای مهم طرح مهر ماندگار سدهای سیمره، گتوند، استور، شهید مدنی و تونل کوهرنگ ۳ است که تمام این سدها قرار است در سال جاری در قالب مهر ماندگار به بهره برداری برسد.

به گفته حاج رسولی ها بهره برداری از ۵۶ سد در سال جاری و سال آینده در قالب مهر ماندگار ۱۰ برابر ظرفیت سالانه تکمیل سدهای کشور است.

 

    نظرات