بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی در بزرگداشت شعائر  ...

بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی در بزرگداشت شعائر ...

بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی در بزرگداشت شعائر دینی

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، سید ابراهیم علیزاده به منظور عرض خداقوت، از برخی هیئات و ایستگاه‌های صلواتی در حاشیه شهر مشهد بازدید کرد.

وی در حاشیه این بازدیدها با اشاره به حضور پررنگ و خودجوش مردمی در برپایی باشکوه عزای اباعبدالله‌الحسین(ع)، گفت: یکی از جلوه‌های بسیار مهم و حائز اهمیت محرم امسال، همین پای کار بودن مردم است؛ شعائر ملی و مذهبی ما با جنبه‌های مردمی عجین شده و رمز ماندگاری آن نیز همین مهم بوده.

علیزاده با بیان اینکه رویکرد و نگاه مدیریت شهری در دوره ششم، تسهیلگری برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر آیین‌های ملی و مذهبی است، اظهارکرد: تجلی این سیاست را در ایام «دهه ولایت» و اخیرا نیز در دهه اول محرم‌الحرام شاهد بودیم.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس افزود: اساس و محور برپایی و بزرگداشت چنین مناسبت‌هایی، باید مردم و تشکل‌های مردمی باشند؛ مدیریت شهری همراه و در کنار عزاداران عزیز از ورود و مداخله مستقیم پرهیز کرده است.

علیزاده با بیان اینکه شورای ششم و کمیسیون فرهنگی و اجتماعی در این دوره به دنبال تقویت جنبه مردمی در بزرگداشت چنین رویدادهایی است، گفت: با تکیه بر رویکرد تسهیلگری، موانع و مشکلات پیش روی هیئات مذهبی و تشکل‌های مردمی برای برپایی مراسمات را برمی‌داریم و امیدواریم بتوان مشهد مقدس را به الگویی برای سایر شهرها تبدیل کرد.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات