تشکیل قرارگاه مدیریت منابع آب

تشکیل قرارگاه مدیریت منابع آب

http://www.bananews.ir/معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا از تشکیل قرارگاه مدیریت منابع آب به منظور برنامه ریزی برای تامین آب مورد نیاز مناطق دارای محدودیت کشور مانند اصفهان خبر داد و گفت: در شرایط بحرانی، شیوه های دیگری برای آبرسانی استفاده می‌شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محمدرضا عطارزاده در گفتگو با مهر از تشکیل ستاد مدیریت آب یا قرارگاه آب در کشور به منظور رفع مشکلات محدودیت منابع آب در برخی مناطق کشور مانند استان اصفهان خبر داد.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا، اظهار داشت: به منظور بهره برداری بهینه از آب زاینده رود برنامه ریزی هایی صورت گرفته است تا برای تکمیل نیاز آبی کشاورزی این استان مدیریت صورت پذیرد.

عطارزاده با اشاره به اینکه بهره وری بیشتر منابع آب از اهداف وزارت نیرو در سال جاری است، اعمال مدیریت در منابع آبی را باعث عبور از پیک مصرف آب در تابستان امسال برشمرد و افزود: انتظار این است که مردم در جریان رعایت مصرف آب قرار گیرند و نسبت به این موضوع حساس شوند.

این مقام مسئول در وزارت نیرو، تاکید کرد: در مناطقی از کشور که با محدودیت منابع آب مانند استان اصفهان مواجه هستیم، باید از سوی مردم دقت بیشتری در مصرف به عمل آید.

وی خاطر نشان کرد: تلاش می کنیم تا با وضع موجود آب، بتوانیم آب با کیفیت را به دست مردم برسانیم ولی ممکن است در شرایط بحرانی مجبور باشیم از شیوه های دیگری نیز استفاده کنیم که البته هزینه هایی را به همراه خواهد داشت.

پیش تر برخی از مسئولان استانی کشور نسبت به تاثیرات پدیده خشکسالی در کشور و احتمال اعمال جیره بندی آب در برخی از مناطق به ویژه استان اصفهان خبر داده بودند.

معاون بهره‌برداری از شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در فروردین ماه امسال اعلام کرد که ذخایر برفی سرشاخه های زاینده رود که منابع مهم آبی این رودخانه محسوب می شود به کمترین میزان در ۴۰ سال گذشته رسیده است.

همچنین وی عنوان کرد در چند سال گذشته میزان بارندگی‌‌ها به حداقل میزان ممکن رسیده به نحوی که در پایان سال زراعی گذشته میزان بارندگی‌ها بیش از ۳۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل و نیز ۴۰ درصد نسبت به میانگین بلندمدت با کاهش مواجه بوده است.

مقامات اصفهانی اعلام کردند به دلیل تامین ۸۵ درصد آب مورد نیاز اصفهان از زاینده رود و کاهش ۱۰ تا ۲۰ درصدی اختصاص منابع آبی از زاینده رود؛ بدون صرفه جویی مردم امکان جیره بندی آب وجود خواهد داشت.

 

 

    نظرات