هشدار هواشناسی سطح زرد شماره 39

هشدار هواشناسی سطح زرد شماره 39

اداره کل هواشناسی استان اصفهان از روز چهارشنبه مورخ 1401/05/19 تا اواخر روز پنج شنبه مورخ 1401/05/20، وقوع ناپایداری های جوی و فعالیت سامانه بارشی را پیش بینی کرد.

به گزارش «پارما» از اداره کل هواشناسی استان اصفهان، اطلاعیه سطح زرد شماره 39 مورخ 15 مردادماه 1401 مبنی بر بارش رگباری باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقتی، بارش تگرگ در مناطق مستعد به ویژه جنوب ، غرب، شمال و مرکز استان منتشر شد.

باتوجه به پیش بینی به عمل آمده، به گردشگران، تیم‌های ورزشی، عشایر، مرتعداران و ساکنین نواحی شهری و روستایی قسمت های شرقی، مرکز و شمال استان انجام اقداماتی نظیر حفاظت در برابر گرد و خاک و تقویت بنیه امدادی و تجهیزاتی و اجرای طرح های پیشگیری و کنترل سیل، بازگشایی مسیر آبراهه ها، اجتناب از استقرار در حاشیه رودخانه های فصلی و مسیل ها و غیره، توصیه می شود.

در نیمه غربی، مناطق جنوبی و شمالی استان نیز وقوع رگبار، بارش باران و رعد و برق، احتمال تگرگ در مناطق مستعد و وزش باد شدید موقتی پیش بینی شده است که احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، ایجاد روان و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه های فصلی، ایجاد خسارت بر اثر وزش باد شدید موقتی و شدت ناپایداری های همرفتی، را به همراه دارد. همچنین در مناطق کوهستانی و مستعد در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، انجام تدابیر پیشگیرانه برای کاهش خسارات احتمالی، عدم پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و عدم تردد و اسکان در حاشیه و بستر رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها، توصیه می شود.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات