بهسازی پل زیرگذر مارالان با ۶۰ میلیارد ریال اعتبار

بهسازی پل زیرگذر مارالان با ۶۰ میلیارد ریال اعتبار

به گزارش شهریار، اکبر پورخردمند با اعلام این مطلب گفت : طرح مطالعاتی بهسازی پل مارالان توسط مشاور به پایان رسیده و در مرحله انتخاب پیمانکار می باشد و عملیات بهسازی آن به زودی شروع خواهد شد.

شهردار منطقه ۳ با اعلام اینکه سازه های این پل از لحاظ فنی ایمن بوده و هیچ تهدیدی متوجه شهروندان نمی باشد گفت: تنها لایه سطحی سازه ها و ستون های زیرگذر به مرور زمان فرسایش یافته است و  خود پل و سازه ها و ستون ها از لحاظ فنی کاملا ایمن می باشند.
وی افزود: در تصاویری که منتشر شده، مشخصا قسمتی از یکی از ستون ها تخریب شده که آن قسمت توسط مشاور طرح برای نمونه برداری برداشته شده است.
وی افزود: این پروژه که بیش از دو دهه قبل احداث شده ، مطابق آیین نامه های فنی آن زمان به بهره برداری رسیده است و اکنون برای رفع هر گونه نگرانی شهروندان طبق آیین نامه جدید که بر اساس سامانه هوشمند مدیریت پلها (BMS) می باشد، بهسازی خواهد شد.
شهردار منطقه ۳ اعتبار بهسازی پل زیرگذر مارالان را بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: علاوه بر پل زیرگذر مارالان، مقاوم سازی روگذر ابوریحان، حکیم نظامی و سلیمان خاطر نیز در دستور کار منطقه ۳ قرار دارد.
پورخردمند در پایان با اشاره به اینکه پروژه های در حال احداث نیز طبق آیین نامه جدید در حال اجرا بوده و در سامانه هوشمند مدیریت پلها (BMS)  ثبت شده اند، افزود:  در این سامانه و مطابق برنامه های آن، موقعیت، اطلاعات عمومی، ویژگی های هندسی، نوع مصالح پل، تاسیسات عبورکننده از پل و وضعیت علایم روی پل به عنوان شناسنامه تهیه شده است تا وضعیت آنها بصورت دوره ای در بازه های مشخص زمانی توسط کارشناسان مربوطه کنترل شود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات