پیشرفت ۳۰ درصدی راه آهن گرگان - اینچه برون

پیشرفت ۳۰ درصدی راه آهن گرگان - اینچه برون

http://www.bananews.ir/قائم مقام راه آهن جمهوری اسلامی ایران از پیشرفت ۳۰ درصدی پروژه راه آهن گرگان – اینچه برون خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) طالب زارع صبح دوشنبه در بازدید از این طرح افزود: این پروژه در بحث ارتقای سهم ترانزیتی کشور و ایجاد فرصتهای جدید شغلی حائز اهمیت است.

وی اظهار داشت: این طرح به طول حدود ۸۰ کیلومتر در داخل استان گلستان در دست اجراست.

وی عنوان کرد: روند پروژه نشان می دهد که انشاءالله این طرح تا پایان سال جاری به بهره برداری رسد.

راه آهن گرگان - اینچه برون به طول ۹۴ کیلومتر در گلستان در دست ساخت است و با ساخت این خط آهن ، ارتباط ریلی ایران با ترکمنستان ، قراقستان و دیگر کشورهای آسیای میانه نیز برقرار خواهد شد.

اجرای این طرح بزرگ ملی که بخشی از راه آهن ایران - قزاقستان - ترکمنستان است ، تیـر ماه پارسال با حضور وزیر مسکن و شهرسازی آغاز شد.

برای اجرای راه آهن ۹۴ کیلومتری گرگان - اینچه برون ۱۴۰ میلیارد تومان اختصاص یافته است. این خط ریلی در جهت اتصال با کشورهای آسیای میانه باخلیج فارس از طریق جمهوری اسلامی ایران و در نهایت به آسیای شرقی و جنوب شرقی کاربرد دارد.

طول مسیر حدود ۹۶۰ کیلومتر است که از کشور قزاقستان در ناحیه اوزون شروع شده و پس از عبور از ناحیه شرق دریای خزر به کشور ترکمنستان در ناحیه برکت می رسد.

همچنین این خط ریلی در محدوده اترک واقع در منطقه داشلی برون و اینچه برون از خاک ترکمنستان خارج می شود. هدف اصلی از اجرای پروژه حجم بار ترانزیت جابجایی در این محور به سمت خلیج فارس و اقیانوس هند است که می تواند در رونق اقتصادی کشور و استان گلستان اثرات شایان توجهی به همراه داشته باشد.

 

    نظرات