هشدار هواشناسی سطح زرد شماره 41 درخصوص وزش باد

هشدار هواشناسی سطح زرد شماره 41 درخصوص وزش باد

اداره کل هواشناسی استان اصفهان از روز جمعه مورخ 1401/05/21 تا اواخر روز دوشنبه مورخ 1401/05/24، وزش باد شدید و وقوع تندباد لحظه ای را پیش بینی کرد.

به گزارش «پارما» از اداره کل هواشناسی استان اصفهان، بر اساس اطلاعیه سطح زرد شماره 41 مورخ 19 مردادماه 1401 وزش باد شدید از روز جمعه مورخ 1401/05/21 تا اواخر روز دوشنبه مورخ 1401/05/24 پیش بینی می شود. وزش باد شدید، وقوع تند باد لحظه ای، خیزش گرد و خاک در مناطق مستعد و کاهش دید از مواردی است که در این هشدار به آن اشاره شده است.

منطقه اثر این مخاطرات در نیمه جنوبی و شرقی استان و مناطق همجوار با استان های یزد و فارس است که احتمال بروز مواردی همچون سقوط اشیاء از ارتفاعات، خسارت به سازه های موقت و شکسته شدن درختان کهنسال، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا را ایجاد می کند. احتمال اختلال در محورهای مواصالتی در نیمه جنوبی و شرقی استان نیز وجود دارد.

جهت کاهش اثر مخاطرات ذکر شده؛ عدم حضور افراد در فضای باز بویژه اشخاص آسیب پذیر، عدم توقف و پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان های نیمه کاره و استحکام سازه های موقت از جمله تابلوهای تبلیغاتی، موکب های برگزاری مراسم مذهبی و پوشش گلخانه ها، توصیه می شود.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات