آورده‌های سفر ریاست‌جمهوری برای شهر کرمان به‌زودی تشریح می‌شود

شهردار کرمان در جلسه شورای اداری مدیران: آورده‌های سفر ریاست‌جمهوری برای شهر کرمان به‌زودی تشریح می‌شود
شهردار کرمان،  از مدیران و کارکنان شهرداری درخصوص آماده‌سازی شهر برای ورود رییس‌جمهور و هیات همراه به کرمان تشکر کرد.

به گزارش کرمان‌آنلاین، سعید شعرباف، در جلسه شورای مدیران شهرداری که با موضوع تکریم مدیران پیشین و معرفی مدیران جدید تشکیل شد، ضمن تسلیت ایام ماه محرم، با بیان اینکه آورده‌های سفر ریاست‌جمهوری برای شهر کرمان به‌زودی تشریح می‌شود، افزود: امیدواریم هرچه سریع‌تر به تعهدات داده‌شده درخصوص مصوبات سفر و مواردی که از طریق وزرا و نمایندگان وزارت‌خانه‌های مختلف در حوزه شهر وعده داده شده، عمل شود.

وی، سفر رییس‌جمهور و هیات همراه به استان کرمان را فرصت خوبی برای جهش استان و شهر کرمان دانست و خاطرنشان کرد: در این سفر مصوبات خوبی در مقیاس کلان به تصویب رسیده که برای شهرداری‌ها پیامدهای خوبی به‌دنبال دارد.

افزایش سبد واریزی مالیات شهرداری‌ها با بازگشت مالیات معادن به استان

شهردار کرمان ادامه داد: یکی از مصوباتی که در جریان سفر با حضور وزیر صمت اعلام شد، بازگشت مالیات معادن با هدف مسئولیت اجتماعی و بازتوزیع به استان‌ها بود.

شعرباف، بیان کرد: بازگشت مالیات معادن به استان، نه‌تنها سبد مالیات ارزش افزوده را افزایش می‌دهد و سطح مسئولیت اجتماعی را در استان بالا می‌برد؛ بلکه با تحقق این مهم، سهم سبد واریزی مالیات شهرداری‌ها نیز افزایش می‌یابد.

وی به همراهی با وزیر کشور و هیات همراه اشاره کرد و افزود: مسئولان به‌صورت جهادی اغلب مسائل شهر کرمان را از نزدیک مشاهده کردند و با بازدیدهای سرزده‌ از موضوعات شهری، قول‌ها و تعهداتی دادند که امیدواریم تحقق یابند.

شهردار کرمان، در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به تغییر و تحولات شهرداری در حوزه انتصابات، از رضا دادگرپور، معاون پیشین مالی و اقتصادی شهردار به‌دلیل خدمات ارزنده و وقت‌گذاشتن بیش از وظایف سازمانی، تشکر کرد و افزود: با حضور آقای دادگرپور، بسیاری از گره‌ها در مبادلات مالی حل‌و‌فصل شده است.

شعرباف، به استفاده از تجربه آقای دادگرپور در مبادلات بین سازمانی اشاره و وی را در سمت جدید خود ««مشاوره ارشد شهردار در حوزه مالی و اقتصادی» و «نماینده ویژه شهردار در مبادلات بین سازمانی» معرفی کرد.

شهردار کرمان، با بیان اینکه حجم فعالیت آقای دادگرپور در سمت جدید متمرکزتر و چندبرابر می‌شود، از وی خواست در حوزه مالی و اقتصادی همکاری و همراهی خود را ادامه دهد.

شعرباف همچنین درخصوص شهرداری منطقه دو شهر کرمان گفت: این منطقه با شرایط و مشکلات اخیر، عملکرد مالی و اقتصادی خوبی داشته که بخش زیادی از آن، از جسارت و شجاعت آقای مهندس امیرمداح در تصمیم‌گیری نشات می‌گیرد.

وی، کوتاه‌ترشدن بعضی از فرایندها در حوزه مالی را از اقدامات وی اعلام کرد و گفت: آقای امیرمداح، فردی بسیار فعال و باانگیزه هستند و می‌توانند مسایل مالی، اقتصادی و سرمایه‌گذاری را به‌خوبی پیش ببرند.

شهردار کرمان افزود: واگذاری معاونت مالی و اقتصادی شهرداری به آقای امیرمداح و همراهی آقای دادگرپور با ایشان، تیم مالی و اقتصادی شهرداری را تکمیل می‌کند.

شعرباف، با بیان اینکه در حال حاضر نیز مورد حادی در زمینه مالی ازجمله بدهی به پیمانکاران و مطالبات عقب‌افتاده در زمینه حقوق و مزایا نداریم، یادآور شد: شهرداری کرمان از خوش‌حساب‌ترین شهرداری‌های کشور است؛ چراکه با مدیریت قوی حوزه مالی و اقتصادی، صورت‌وضعیت پیمانکاران را پرداخت کرده‌ایم.

وی در ادامه، به تلاش‌های علی رحیمی‌راد، شهردار پیشین شهرداری منطقه پنج شهر کرمان برای پیشرفت پروژه «شهید تجلی» اشاره و وی را سرپرست جدید شهرداری منطقه دو شهر کرمان معرفی کرد.

شهردار کرمان افزود: فضای خوبی در شهرداری منطقه دو فراهم است که باید ادامه پیدا کند؛ ضمن اینکه داشتن تعامل، ارتباط و روحیه گشاده در پیشرفت کاری، حرف اول را می‌زند و این نقطه کلیدی است .

شعرباف، انتقال شهرداری منطقه دو به مکان جدید و ادامه پیشرفت پروژه‌ها را واجد اهمیت ویژه دانست و گفت: همراهی و همدلی کارکنان شهرداری منطقه دو، عاملی برای پیشبرد اهداف است.

کفایت و شایستگی مهم‌ترین عامل در انتصابات شهرداری کرمان است

وی در ادامه، شهرداری منطقه پنج شهر کرمان را نیز از شهرداری‌های مهم شهر کرمان دانست و با بیان اینکه عنصر اصلی در منطقه پنج درآمد نیست و موارد مهمی چون مسائل پیچیده شهرسازی، تعلق به بافت تاریخی و پروژه‌های مهم در حال اجرا، از اهمیت بسزایی برخوردار است، ادامه داد: مدیریت شهرداری منطقه پنج به‌دلیل بافت تاریخی و موقعیت ویژه، نیاز بیشتری به دانش شهرسازی و طراحی شهری دارد و خانم مهندس شاحیدری‌پور، توانمندی مدیریت این منطقه را خواهند داشت.

شهردار کرمان با تاکید بر اینکه در انتصابات شهرداری کرمان، ملاک جنسیتی مهم نیست و کفایت و شایستگی مهم‌ترین عامل است، گفت: امیدواریم برعهده‌گرفتن مسئولیت مدیریت اجرایی یک منطقه توسط یک خانم به‌عنوان شهردار، الگویی موفق شود.

شعرباف افزود: انتصابات و تغییرات در یک سیستم اجتناب‌ناپذیر است و زمانی که تشخیص دهم کسی توانمند‌تر است، تغییرات را اِعمال خواهم کرد.

در ادامه جلسه، رضا دادگرپور، معاون پیشین مالی و اقتصادی شهردار کرمان، بر انجام تعهدات مربوط به پیمانکاران تاکید کرد و کرمان را جزو معدود شهرداری‌هایی دانست که میزان بدهی کمی دارد و حقوق پرسنل آن به‌روز است.

رامین امیرمداح، شهردار پیشین شهرداری منطقه دو و علی رحیمی‌راد، شهردار پیشین منطقه پنج شهر کرمان نیز به پروژه‌های در حال اجرا و نیازهای مالی این مناطق اشاره کردند.

مرضیه شاحیدری‌پور، سرپرست جدید شهرداری منطقه پنج شهر کرمان نیز ضمن تشکر از اعتماد شهردار برای انتخاب یک شهردار زن برای اولین‌بار گفت: منطقه پنج، چشم شهر کرمان است که امیدواریم با قبول سیاست‌های کاری و همکاری بیشتر، بتوانیم کارها را به‌ نحو احسن در این منطقه پیش ببریم.

لازم به یادآوری است؛ طی احکامی جداگانه ازسوی سعید شعرباف، شهردار کرمان، رامین امیرمداح به‌عنوان سرپرست معاونت مالی و اقتصادی شهرداری کرمان، علی رحیمی‌راد، به‌عنوان سرپرست شهرداری منطقه دو، و مرضیه شاحیدری‌پور، به‌عنوان سرپرست شهرداری منطقه پنج شهر کرمان معرفی شدند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات