درآمد ۹۹ درصدی هندیها در مقابل درآمد یک درصد ایرانیها در بندر چابهار/ افت ۸۰ درصدی عملیات کانتینری بندر شهید بهشتی
همه این صحبتها و اظهارات در شرایطی مطرح میشود که بیش از ۴۳ ماه از واگذاری راهبری بندر شهید بهشتی چابهار به شرکت هندی ایندیا پورتز گلوبال لیمیتد یا همان IPGL میگذرد و در حال حاضر این بندر براساس اهدافی که تعیین شده، به جای آنکه تبدیل به قطبی جدید برای ترانزیت کالا و کانتینر بین هند، افغانستان و آسیای میانه و روسیه شود، به محلی برای کسب درآمد هند از تخلیه کالاهای اساسی و بارگیری مواد معدنی و ساختمانی تبدیل شده بدون آنکه تلاش نتیجهبخشی برای بازاریابی و بازارسازی از سوی طرف هندی انجام شده باشد. با گذشت ۱۸ ماه از حضور این شرکت در بندر چابهار، طرف هندی (IPGL) در ماه گذشته مناقصه دیگری را در ایران برگزار کرد تا در مورد ادامه فعالیت شرکت کیهان شیران زرین یا جایگزینی آن با سایر شرکت کنندگان در مناقصه تصمیم گرفته شود که متعاقب آن شرکت توسعه خدمات بندری و ...
متن کامل خبر در سایت خبرگزاری کار ایران (ایلنا)
نظرات