مروری بر عملکرد یک ساله کمیسیون‌های شورا/ تصویب ۱۶۶ لایحه در ۵۱ جلسه

مروری بر عملکرد یک ساله کمیسیون‌های شورا/ تصویب ۱۶۶ لایحه در ۵۱ جلسه

    مروری بر عملکرد یک ساله کمیسیون‌های شورا/ تصویب ۱۶۶ لایحه در ۵۱ جلسه

    رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ۵۱ جلسه هیات رئیسه و به تبع آن به همین میزان جلسه علنی در یک سال گذشته برگزار شد. ۱۷۸ لایحه بررسی و ۱۶۶ لایحه تصویب شد. همچنین ۸ طرح مطرح شد که ۷ مورد آن به تصویب رسید.

    به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، محمد نورصالحی در نطق پیش از دستور پنجاه و دومین جلسه علنی شورای شهر با گرامیداشت روز مقاومت اسلامی اظهار کرد: شهدای جبهه مقاومت و در راس آن‌ها سردار شهید سلیمانی فداکاری‌های بسیار کردند که نتیجه آن پیروزی جبهه مقاومت برابر دشمنان است.

    وی افزود: پس از جنگ ۳۳ روزه، سید حسن نصرالله اتفاقاتی که در این جنگ رخ داد را بیان کرد و چند سال بعد سردار سلیمانی به وضوح نکاتی درباره چگونگی پیروزی جبهه مقاومت را در این جنگ فاش کرد.

    رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه جلسه علنی امروز با اشاره به یک سالگی دوره ششم شورا گفت: اعضای شورای شهر در این یک سال تلاش‌های ویژه‌ای در کمیسیون‌ها انجام دادند و امروز که انتخابات کمیسیون‌ها برگزار می‌شود آماری مختصر از فعالیت این کمیسون‌ها ارائه می‌کنیم.

    وی با اشاره به عملکرد کمیسیون تلفیق گفت: این کمیسیون در یک سال گذشته ۷۸ جلسه داشته است و ۵۳ لایحه‌ای که از کمیسیون‌ها باید ارسال می‌شد در این کمیسیون بررسی شد.

    رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان بیان کرد: کمیسیون ویژه آب و مناطق کم برخوردار، به علت اهمیت موضوع، در دوره ششم تشکیل شد که یکی از کمیسیون‌های موفق و پرتعداد با عضویت ۹ نفر از اعضا است.

    وی افزود: در این کمیسیون  ۳۸ جلسه برگزار و ۵۳ موضوع بررسی شد که ۳۵ موضوع در حوزه آب و ۱۸ موضوع در حوزه مناطق محروم بوده است.

    نورصالحی با بیان اینکه کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری به علت نوع لوایح، بیشترین تعداد لوایح را به خود اختصاص داده است، گفت: در این کمیسیون ۴۸ جلسه برگزار شد، ۱۳۹ لایحه و ۱۵ طرح بررسی و ۶۰ گزارش ارائه شد.

    وی با اشاره به عملکرد کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات، اظهار کرد: اعضای این کمیسیون ۳۳ جلسه داشته‌اند و ۴۸ موضوع را بررسی کرده‌اند. موضوعات مطرح شده در این جلسات پرحجم است و به سرانجام رساندن آن یک یا دو جلسه زمان نیاز دارد.

    رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری نیز ۵۱ جلسه در یک سال گذشته داشته است. ۱۰۲ عنوان موضوع را پیگیری کرده، ۸۰ لایحه و طرح را بررسی و ۲۵ گزارش ارائه کرده است.

    وی خاطرنشان کرد: کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی در یک سال ۵۲ جلسه اصلی و ۷۵ جلسه کارگروهی داشته است. موضوعات مهمی مانند بافت فرسوده، بافت تاریخی و مکانیزه کردن فرآیندهای شهرسازی در این کمیسیون بررسی شده است. در مجموع ۷۳ موضوع و  ۱۹ لایحه بررسی شده و تعداد زیادی بازدید نیز صورت گرفته است.

    نورصالحی با اشاره به عملکرد کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی گفت: این کمیسیون از بخش‌های مهم شورا است که ۴۶ جلسه اصلی و ۱۴ جلسه هم اندیشی داشته است. ۲۴ لایحه را بررسی کرده و ۵ کارگروه نیز تشکیل داده است.

    وی ادامه داد: کمیسیون هوشمندسازی و حمل و نقل شهری نیز ۴۶ جلسه اصلی داشته که ۵۴ مورد عنوان را بررسی کرده و ۲۵ لایحه و طرح را بررسی و ۲۳ گزارش ارائه کرده است.

    رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان بیان کرد: مرکز پژوهش‌های شورای شهر کمک فکری خوبی به کمیسیون‌ها ارائه می‌کند. این مرکز ۲۵ پروژه در حال برنامه ریزی، ۷۴ پروژه در حال اجرا و ۳۰ پروژه خاتمه یافته دارد.

    وی با اشاره به عملکرد کمیته‌های نظارتی اظهار کرد:همکاران براساس زمان‌بندی فعالیت این کمیته‌ها، روزهای یکشنبه بعد از نماز ظهر تا پس از نماز مغرب در ۴ گروه ۳ نفری در ۴ منطقه حضور پیدا می‌کنند به طوری که در طول یک سال هر کمیته ۱۲ مرتبه به یک منطقه مراجعه می‌کنند.

    نورصالحی با بیان اینکه مشکلات مردم در این کمیته‌ها از نزدیک بررسی می‌شود، گفت: ۱۷۲ جلسه به همت کمیته‌های نظارتی انجام شده است. این جلسات سبب شده همه اعضا از کل موضوعات مبتلا به مناطق مطلع شود و این موضوع در تصمیم گیری‌های آن‌ها و بررسی طرح و لوایح موثر است.

    وی با اشاره به فعالیت‌های شورای نام‌گذاری بیان کرد: این شورا در شهرداری تشکیل می‌شود اما اعضای شورای شهر در آن حضور دارند که در مجموع ۱۶ جلسه برگزار شده است.

    رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: کارنامه فعالیت کمیسیون‌ها در یک سال گذشته موفق اما انتظار ما بیشتر است. امیدواریم با ساماندهی بهتر، کمیته‌ها با تخصص و علاقه و با قدرت شکل بگیرند تا بتوانیم با تکیه بر تجربه یک سال گذشته، به طور همه جانبه و با انگیزه بیشتر به مردم و شهر خدمت کنیم.

    انتهای پیام/

    لینک اصل خبر در سایت شورای شهر اصفهان

      منبع خبر

      شورای شهر اصفهان

      شورای شهر اصفهان یک شورای شهر در شهر اصفهان می باشد

        نظرات