ممنوعیت فعالیت واحد های صنعتی آلاینده در شهرستان شاهین شهر و میمه

ممنوعیت فعالیت واحد های صنعتی آلاینده در شهرستان شاهین شهر و میمه

دو واحد صنعتی آلاینده در شاهین شهر و میمه، تعطیل شدند.

به گزارش «پارما» از اداره حفاظت محیط زیست شاهین شهر و میمه، دو واحد صنعتی متخلف که در زمینه سند بلاست فعالیت داشتند، طبق مواد قانونی موجود تعطیل شدند. دلیل این امر، عدم رعایت مقررات زیست محیطی، ایجاد آلودگی شدید هوا و تهدید علیه بهداشت عمومی است.

در پی عدم توجه به اخطاریه ها و توصیه های کتبی، حکم پلمپ توسط مرجع قضایی شهرستان برای این دو واحد صنعتی صادر گردید که در اجرای حکم مذکور، فعالیت سند بلاست واحد بطور کامل تعطیل و تجهیزات مربوط به این فعالیت جمع آوری شد. فعالیت این دو واحد سند بلاست در محیط باز و بدون انجام تمهیدات لازم به منظور کنترل گرد و غبار صورت می گرفت که باعث آلودگی شدید هوا گردیده بود.

سندبلاست:

سندبلاست یا ساب پاشی، یکی از انواع روش‌های ماشین‌کاری سایشی است که اغلب به منظور تمیزکاری و آماده‌سازی سطوح فلزی، سنگ و چوب مورد استفاده قرار می‌گیرد. سطوح فلزی معمولا در معرض هوازدگی، خوردگی و زنگ‌زدگی قرار می‌گیرند لذا به منظور آماده سازی قطعه جهت رنگ و پوشش این سطوح کنده می‌شود.

در این روش، مواد ساینده فلزی یا غیر فلزی با سرعت بسیار زیاد ناشی از فشار هوا یا نیروی گریز از مرکز به سطح برخورد می‌کنند. به این ترتیب، آلودگی‌ها و مواد اضافی موجود بر روی لایه بالایی سطح از بین می‌روند.

هنگام عملیات سند بلاست به دلیل سرعت بالای برخورد ماده ساینده بر روی سطح، لایه جدا شده که معمولا زنگ آهن است، در فضا پخش شده و باعث آلودگی شدید محیط می گردد. لذا ضروری است فضایی برای انجام سند بلاست طراحی و ایجاد شود تا از خروج مواد جلوگیری به عمل آید. همچنین سیستم جمع‌آوری گرد و غبار برای فیلتر نمودن هوای داخل اتاق و جلوگیری از انتشار ذرات گرد و غبار به بیرون، نصب گردد.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات