ارائه خدمات ملکی شهرداری اهواز، الکترونیکی می‌شود

ارائه خدمات ملکی شهرداری اهواز، الکترونیکی می‌شود

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی کلانشهر اهواز، حمید دغاغله در شصت و هفتمین جلسه علنی شورای شهر اهواز که امروز (۲۴ مردادماه) برگزار شد، در خصوص لایحه دستورالعمل اجرایی پنجره واحد مجوزها اظهار کرد: از ابتدای آغاز به کار دوره ششم شهرداری اعلام کردیم هوشمندسازی را به ویژه در حوزه شهرسازی انجام خواهیم داد.
وی افزود: دستورالعمل اجرایی پنجره واحد مجوزها؛ خدمات مبنی بر ملک را برون‌سپاری و شهروندسپاری می‌کند. یعنی درخواست‌های مردم در حوزه‌های مختلف مانند صدور پروانه، وام، تغییر کاربری، تعمیرات اساسی و به طور کلی خدمات مبتنی بر ملک به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.
رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اهواز گفت: حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد از رفت و آمد شهروندان به شهرداری برای نقل و انتقال سند است که با فعال‌سازی این سامانه دیگر نیازی نیست مردم برای انجام امور خود به صورت حضوری به شهرداری مراجعه کنند در نتیجه هزینه مردم و حتی هزینه شهرداری کاهش می‌یابد.
دغاغله با اشاره به امکان دسترسی راحت دستگاه‌های نظارتی به اطلاعات مختلف با راه‌اندازی این سامانه بیان کرد: این سامانه به نظام مهندسی، اداره صمت و بخش‌های دیگر متصل می‌شود و بر کار آن نظارت می‌شود.
وی بیان کرد: راه‌اندازی این سامانه از بسیاری از مفسده‌های اقتصادی که مردم در شهرداری با آن مواجه هستند، جلوگیری می‌کند و دیگر کسی نمی‌تواند چیزی که حقش نیست را از مردم درخواست کند./ایسنا

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر اهواز

    منبع خبر

    شورای شهر اهواز

    شورای شهر اهواز یک شورای شهر در شهر اهواز می باشد

      نظرات