مديراجرايي انجمن صنفي كارفرمايي شركت هاي توزيع برق ...

به گزارش پايگاه خبري توانير به نقل از روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق استان كردستان، علي حيدري تفرشي مديراجرايي انجمن صنفي كارفرمايي شركت هاي توزيع برق كشور در پنجمين نشست كميته حفاظت فني و بهداشت كار انجمن صنفي كارفرمايي شركت هاي توزيع برق با حضور نمايندگان شركت هاي توزيع سراسر كشور در كردستان، گفت: خوشبختانه طي چند سال اخير توجه به الزامات و تجهيزات ايمني حين كار ارتقاء يافته و در همين راستا شركت هاي تابعه وزارت نيرو جزو شركت هاي پيشرو در ارائه سيستم هاي نوين در اين حوزه هستند.

وي استفاده از تجهيزات ايمني مناسب را يكي از مهمترين اصول ايمني در حين كار عنوان كرد و افزود: تامين اين لوازم جزو الزمات قانوني كارفرمايان است تا سيمبانان با تجهيزات كامل و ايمني متناسب با نوع كار درصدد رفع مشكلات احتمالي ناشي در شبكه برآيند.

تفرشي با تاكيد بر اينكه شناسايي فعاليت ها، ارزيابي مخاطرات و راه هاي رسيدن به شرايط مطلوب و حذف عوامل مخاطره آميز بايد در اولويت كارها قرار گيرد، افزود: به دنبال تشكيل كميته در انجمن صنفي كارفرمايي، حوادث مردمي در قالب چارچوب هاي كاري ويژه اي به عنوان يك سازمان خدمت رسان به جد مورد توجه قرار گرفت.

وي با تاكيد بر اينكه ايجاد تقويت فرهنگ ايمني امري ضروري در شركت هاي توزيع نيروي برق است، افزود: فرهنگ ايمني امري اجتماعي،آموختني تدريجي ، گسترده و پايدار است كه همچون يك زنجيره با حلقه هاي به هم پيوسته به هم متصل هستند كه همه بايد هماهنگ وهمگام با يكديگر حركت كند.

مديراجرايي انجمن صنفي كارفرمايي شركت هاي توزيع برق كشور در ادامه بر انجام تشويق كارهاي ايمني براي اجراي عمليات هاي اجرايي تاكيد كرد و گفت : هنگام وقوع حادثه بايد بجاي رويكرد مقصر يابي تفكر ريشه يابي مشكل مدنظر قرار گيرد تا از رخداد چنين حوادثي جلوگيري به عمل آيد.

هيوا لهونيان مديرعامل شركت توزيع نيروي برق استان كردستان نيز در اين جلسه بر ايمني حين كار به عنوان يك اصل فراگير ومهم تاكيد كرد و گفت: رعايت مسائل و موارد ايمني، همواره مي بايست در سرلوحه كار نيروهاي اجرايي قرار داشته باشد لذا انجام كار با دقت، سرعت و ايمن، يك ضرورت است و اين مهم بايد قبل از شروع كار، حين كار و خاتمه ي كار، مدنظر قرار گيرد.

در حوزه ايمني بايد مخاطرات حين كار را شناسايي و دامنه اين فعاليت ها را قطع كرد و از سيستم هاي حفاظتي مناسب در اجراي عمليات ها بهره برد.

لهونيان با اشاره به اينكه مولفه هاي موثر بر ايمني كار در اين جلسه مورد بحث و بررسي قرار مي گيرد، افزود: بايد تلاش كرد تا علاوه بر تقويت فرهنگ ايمني و تجهيز لوازم حين كار ، آگاه سازي هاي لازم جهت كاهش خطرات ناشي از برق گرفتگي به مردم نيز ارائه شود.

وي با ابراز خرسندي از كاهش تعداد حوادث ناشي از كار با شبكه برق طي چند سال اخير، گفت: خوشبختانه در سال جاري هيچ حادثه منجر به فوتي در سطح استان در حوزه كار با شبكه برق رخ نداده كه اميد است تا پايان سال نيز اين روند همچنان ادامه داشته باشد.

وي با تاكيد بر اينكه سال گذشته نيز در حوزه اجرايي حادثه منجر به فوتي در استان وجود نداشت، افزود: متاسفانه سال گذشته ? تن از همشهريان كردستاني حين كار با شبكه برق به دليل سهل انگار دچار حادثه شده و جان خود را ازدست دادند.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات