۱۸۲۰ تماس با سامانه سوت زنی برقرار شد/ گام بلند شورای ششم برای مبارزه با فساد

۱۸۲۰ تماس با سامانه سوت زنی برقرار شد/ گام بلند شورای ششم برای مبارزه با فساد

    ۱۸۲۰ تماس با سامانه سوت زنی برقرار شد/ گام بلند شورای ششم برای مبارزه با فساد

    سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه تاکنون ۱۸۲۰ تماس با سامانه سوت زنی گرفته شده است، گفت: شورای ششم همچنین با تصویب طرح شفافیت و ارتقا سلامت اداری گامی بلند برای مبارزه با فساد برداشت و این گام را از خود شورا شروع کرد.

    به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، علی صالحی در نشست خبری یک سالگی شورا در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: برای نخستین بار است که شورای اسلامی شهر گزارش‌های شش ماهه و یک ساله ارائه می‌کند، زیرا به دنبال ایجاد مسیر جدیدی برای ارتباط با مردم و پاسخگویی به آن‌ها در مورد اقدامات و فعالیت‌های انجام شده هستیم.

    وی افزود: براساس مشی برگرفته از جهاد تبیین، خود را برای پاسخگویی به شهروندان و حل کردن گره‌های ذهنی آن‌ها مسئول می‌دانیم و بر این اساس می‌توانیم عرصه‌های جدیدی از امیدآفرینی را گسترش دهیم.

    سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به ۴ شاخص در فعالیت‌های دوره ششم که از آن‌ها به عنوان چهارقلوهای این دوره از مدیریت شهری نام برد، گفت: مردم محوری و مردم باوری در راس امور ما قرار دارد و برنامه‌ها براساس این رویکرد اصلی مصوب و اجرا می‌شود.

    وی تصریح کرد: شورای ششم همچنین با تصویب طرح شفافیت و ارتقا سلامت اداری گامی بلند برای مبارزه با فساد برداشت و این گام را از خود شورا شروع کرد.

    سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: شورا از ۱۵۰۰ تا ۲ هزار میلیارد تومان از درآمدهای خود گذشت تا شفافیت رقم بخورد و درآمدهای شهری سالم‌سازی شود.

    وی از اختصاص ۴۵۰۰ میلیارد تومان بودجه در حوزه حمل و نقل خبر داد و گفت: شورای شهر برای ارائه خدمات مناسب در حوزه حمل و نقل عمومی تلاش کرده و در این راستا برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی با خرید ۲۷۳ دستگاه اتوبوس اقدام کرده است.

    صالحی با بیان اینکه شورای شهر به جز مطالبه حقابه شهر اصفهان تکلیف دیگری در خصوص آب ندارد، گفت: با این حال همگام با دیگر دستگاه‌ها در زمینه احقاق حق در حوزه آب اقدام کردیم و یک گفتمان را در این حوزه شکل دادیم.

    وی از ایجاد ۱۹ نیروگاه تجدیدپذیر در اصفهان تا پایان امسال خبر داد و افزود: با طرح‌هایی که در نظر داریم عملکرد تصفیه خانه‌های پساب با کمک شرکت‌های دانش بنیان ارتقا پیدا می‌کند و در این خصوص طرح‌های جدیدی اجرا می‌شود.

    سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: مدیریت شهری در حوزه مبارزه با آسیب‌های اجتماعی فراتر از وظایف خود به میدان آمده و با دیگر دستگاه‌های متولی در این امر هماهنگی لازم را دارد.

    وی درباره عملکرد رسانه‌های شهرداری بیان کرد: قدم‌های خوبی برای کیفی‌سازی این رسانه‌ها انجام شده البته معتقد هستیم که این رسانه‌ها باید خودکفا و مستقل شوند. بودجه پیشنهادی آن‌ها نیز امسال مبنی بر ۶۰ درصد افزایش بود که با نیمی از آن موافقت شد.

    صالحی درباره منع به کارگیری بستگان گفت: این موضوع در طرح شفافیت به صورت کامل تشریح شده و در حال اجراست، بسیاری استخدام‌ها از سال‌ها پیش بوده و در واقع نمی‌توان چون یک نفر عضو یک خانواده در شورا حضور دارد تمام اعضای آن فامیل را تا چند نسل از حضور در شورا منع کرد، بنابراین شرایط و ضوابطی که در خصوص بستگان درجه یک و دو در طرح شفافیت دیده شده در حال اجرا است.

    وی در پاسخ به سوالی درباره نتایج طرح جمع آوری زباله براساس روزهای هفته گفت: اکنون روزانه حدود ۳۰۰ تن شیرابه در شهر تولید می‌شود که آمار بالایی است. اگر قرار است شعار حمایت از محیط زیست بدهیم ابتدا باید از خودمان شروع کنیم. باید به سمت کاهش تولید زباله رفت تا در طرح‌های زیست محیطی نیز موفق شویم.

    سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان درباره آمار سامانه سوت زنی و بررسی گزارش‌های مفاسد مالی و اداری گفت: ۱۸۲۰ تماس با سامانه سوت زنی گرفته شده که اکنون میانگین هفته‌ای ۳۰ تا ۴۰ تماس با سامانه ۳۸۹۰ گرفته می‌شود. از این تعداد ۲۸۵ گزارش منطبق با اولویت‌های سامانه سوت زنی بود که ۱۵ درصد آن صحیح بوده و ۱۰۰ مورد آن در حال بررسی است. ضمن اینکه ۱۰۰ مورد آن نیز براساس مستندات رد شده است.

    وی افزود: ۲۷ مورد در حوزه‌های نظارتی شهرداری به نتیجه رسیده و پرونده آن تشکیل شده است که منجر شده تا ۱۵ نفر از سوت‌زن‌ها به عنوان گزارش دهنده‌های موثر مطرح شوند و قرار است با جایزه ریالی از آن‌ها تقدیر شود. ۶ مورد از گزارش‌ها نیز در این مدت منجر به دستگیری تعدادی از دلالان یا کارکنان شده است و با گزارش‌های سوت‌زنی انطباق داشته است.

    صالحی خاطرنشان کرد: بیشترین گزارش، با توجه به جمعیت و مراجعات مربوط به مناطق ۴،۸ و ۱۰ و مربوط به حوزه شهرسازی، صدور پروانه و توافقات این حوزه بوده است.

    انتهای پیام/

    لینک اصل خبر در سایت شورای شهر اصفهان

      منبع خبر

      شورای شهر اصفهان

      شورای شهر اصفهان یک شورای شهر در شهر اصفهان می باشد

        نظرات