تعداد ناوگان اتوبوسرانی اصفهان به ۱۰۰۰ دستگاه افزایش پیدا می‌کند

تعداد ناوگان اتوبوسرانی اصفهان به ۱۰۰۰ دستگاه افزایش پیدا می‌کند

    تعداد ناوگان اتوبوسرانی اصفهان به ۱۰۰۰ دستگاه افزایش پیدا می‌کند

    رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با مشارکت بخش خصوصی و بازسازی ناوگان و اضافه شدن به اتوبوس‌های جدید، تعداد اتوبوس‌ها به یک هزار دستگاه افزایش می‌یابد و سرفاصله حرکت نیز باید به ۱۰ دقیقه کاهش پیدا کند.

    به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، محمد نورصالحی در نشست خبری یک سالگی شورا اظهار کرد: شورای اسلامی شهر اصفهان از پانزدهم مردادماه سال ۱۴۰۰ به صورت رسمی کار خود را آغاز کرده که در این مدت ۵۱ جلسه علنی و ۷۸ جلسه تلفیق برگزار کرده است که در جلسات علنی و تلفیق اصل مصوبات شورای اسلامی شهر شکل گیری می‌شود.

    وی افزود: در حوزه شهرسازی و معماری اقدامات مطلوبی در حوزه فرایند مکانیزه شهرسازی از گذشته آغاز شده بود که بر این اساس در این دوره سامانه صدور پروانه ساختمانی موسوم به سرای هشت به نسخه جدید سرای ۱۰ ارتقا یافت و از یکم تیرماه صدور پروانه الکترونیکی به صورت غیر حضوری آغاز شد.

    رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: فعالیت شورای ششم در راستای برنامه‌های ادوار گذشته اما با دقت و توجه به نکات مهم اداره شهر است.

    وی تصریح کرد: قراردادی با شرکت ایرانی و موفق مپنا بسته شد تا کل تجهیزات ناوگان، تاسیسات برقی و سیگنالینگ خط دو و...  را انجام دهند، رقم این قرارداد ۵۹۰ میلیون یورو و با هزینه‌های جانبی حدود ۶۸۰ میلیون یورو است.

    رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه مبارزه با فساد و شفاف سازی درآمدهای شهرداری کاری سخت بود اما موفق به انجام آن شدیم، تصریح کرد: مدیریت شهری پذیرفت که حتی اگر درآمدها کاهش یابد اما تمامی اقدامات و درآمدها باید شفاف باشد، در این راستا سامانه سوت زنی اتفاق خوبی در حوزه شفافیت بود و گزارش‌های مردم برای مبارزه با فساد اداری  نیز حتما پیگیری می‌شود تا به نتیجه برسد.

    وی با بیان اینکه کمیسیون ویژه آب و مناطق محروم در سطح ملی پیگیر امور مربوط به آب است، تصریح کرد: در همین راستا دبیرخانه فرهنگی زاینده رود برای احقاق حقوق اصفهان در حوزه آب با مطالبه گری شفاف و سالم و مردمی تشکیل شد.

    نورصالحی درباره وضعیت ناوگان اتوبوسرانی خاطرنشان کرد: ناوگان اتوبوسرانی در سال ۱۳۹۶ با ۱۲۰۰ دستگاه اتوبوس با عمر کمتر از پنج سال فعال بود که بعد از سه سال اخیر و با شیوع بیماری کرونا تعداد اتوبوس‌های شهر به ۶۰۰ دستگاه با عمر ۱۰ سال رسید.

    وی درباره خرید اتوبوس‌های جدید افزود: در سال‌های گذشته دولت کمکی در بخش اتوبوسرانی انجام نمی‌داد که وزارت کشور مجدد به کمک شهرداری آمد و بر اساس فرمول ۸۰ درصد دولت و ۲۰ درصد شهرداری، همکاری‌ها شکل گرفت و بر این اساس ۱۷۳ دستگاه اتوبوس خریداری شد. در مسئله خرید اتوبوس شهرداری اصفهان سهم خود را به صورت نقدی پرداخت کرده است و این تعداد به تدریج به ناوگان حمل‌ونقل اضافه خواهد شد.

    رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: به تازگی حدود ۱۰۰ دستگاه میدل باس برای خطوطی که متقاضی کمتری دارد، خریداری شده که ۵۰ دستگاه آن تا مهرماه به شهرداری تحویل داده می‌شود و در مجموع با مشارکت بخش خصوصی و بازسازی ناوگان و اضافه شدن به اتوبوس‌های جدید، تعداد اتوبوس‌ها به یک هزار دستگاه افزایش می‌یابد و سرفاصله حرکت نیز باید به ۱۰ دقیقه کاهش پیدا کند.

    وی ادامه داد:برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی نیز به کمک وزارت کشور و مدیریت استان کمک‌های حمایتی از ناوگان تاکسیرانی انجام خواهد شد.

    انتهای پیام/

    لینک اصل خبر در سایت شورای شهر اصفهان

      منبع خبر

      شورای شهر اصفهان

      شورای شهر اصفهان یک شورای شهر در شهر اصفهان می باشد

        نظرات