جوان اصفهانی برنده جایزه جهانی در زمینه آموزش محیط زیست

جوان اصفهانی برنده جایزه جهانی در زمینه آموزش محیط زیست

ایمان ابراهیمی پژوهشگری جوان از اصفهان، جایزه جهانی «30 آموزشگر زیر 30 سال» را بواسطه فعالیت های خود در حوزه حفاظت از پرندگان و توسعه و آموزش پرنده نگری، کسب کرد.

ایمان ابراهیمی پژوهشگر 28 ساله، یکی از برندگان جایزه 30 آموزشگر زیر 30 سال در سال 2022، مؤسس انجمن حفاظت پرندگان آوای بوم از شهر اصفهان است که بخاطر فعالیت های خود در زمینه حفاظت از پرندگان، توسعه و آموزش پرنده نگری و آموزش محیط زیست، توانست موفق به کسب این جایزه شود.

ابراهیمی طی مصاحبه خود با «پارما»، شاخص هایی که باعث برنده شدن وی در این برنامه شد را، چنین عنوان کرد:

- آموزش پرنده نگری و حفاظت پرندگان در 11 استان کشور ایران و مجموعا برای بیش از 3 هزار نفر،
- تأسیس انجمن حفاظت پرندگان آوای بوم که تا کنون 9 پروژه‌ی در ارتباط با آموزش محیط زیست، کنترل تعارضات انسان و پرندگان و حفاظت پرندگان را اجرا کرده،
- تربیت ده ها پرنده نگر حرفه ای که به صورت داوطلبانه برای حفاظت پرندگان تلاش می کنند،
- پژوهش در ارتباط با نقش پرنده نگری در بهبود سلامت روان و حفاظت محیط زیست که به ارزش‌های اقتصادی و اجتماعی پرنده نگری به صورت دائمی افزوده و گسترش آن‌ را به دنبال داشته اشت،
- انجام مصاحبه‌ها، سخنرانی‌ها و مقالاتی که منجر به افزایش آگاهی عمومی در سطح وسیع درارتباط با پرندگان و حفاظت آن‌ها شده است،
- استفاده‌ موثر از دانش روانشناسی برای بهبود روش‌های آموزش و توسعه‌ی آگاهی از حیات وحش و پرنده نگری،
- در مجموع هدایت و رهبری فعالیت‌هایی که منجر به تشکیل شبکه‌ای پایدار و پویا از افراد علاقه‌مند به پرندگان و حیات وحش شده که به حفاظت محیط زیست و حیات وحش منجر گشته است.

وی در ادامه به منتخبین این جایزه از ایران در دوره های گذشته اشاره کرد و گفت: در طی 5 دوره گذشته از سال 2016 تا سال 2021 دو ایرانی موفق به راهیابی به برنامه 30 آموزشگر زیر 30 سال شده و ضمن راهیابی به شبکه متخصصین NAAEE ، مورد تقدیر قرار گرفته‌اند. در سال 2016 خانم مریم قدیری خانپشتی به این راه یافت. ایشان هم‌اکنون دانشجوی دکترا در دانشگاه پردو آمریکا است.

در سال 2017 نیز خانم الهام نصر آزادانی مدیر مدرسه طبیعت چارباغ موفق به راهیابی به این برنامه شده و مورد تقدیر قرار گرفت. ایشان به تازگی در رشته ی جغرافیا از دانشگاه پنسیلوانیای آمریکا فارغ التحصیل شدند.

ایمان ابراهیمی پژوهشگری جوان از اصفهان، جایزه جهانی «30 آموزشگر زیر 30 سال» را بواسطه فعالیت های خود در

حوزه حفاظت از پرندگان و توسعه و آموزش پرنده نگری، کسب کرد.

معرفی جایزه 30 آموزشگر زیر 30 سال ( EE 30 Under 30 )

این جایزه توسط انجمن آموزش محیط زیست آمریکا ( naaee ) با همراهی سازمان جنگل بانی آمریکا ( Forest Service ) و سازمان مشارکت جهانی آموزش محیط زیست ( GEEP ) به 30 نفر از افراد زیر 30 سال در دنیا اهدای می شود که بیشترین نقش را در آموزش محیط زیست در دنیا داشته اند. این جایزه از سال 2016 اهدا می شود.

جوانان منتخب در این برنامه به شبکه متخصصین NAAEE وارد می‌شوند و از آن پس با اشتراک‌گذاری تجربیات خود به ارتقاء سطح آموزش‌ها در حوزه محیط‌ زیست در سراسر جهان کمک می‌کنند.

معرفی naaee به عنوان میزبان اصلی این جایزه

انجمن آموزش محیط زیست آمریکا در حال حاضر 50 سال سابقه‌ی فعالیت داشته و اعضای آن از 30 کشور مختلف دنیا هستند. این انجمن در حال حاضر بیش از 20 هزار عضو دارد و در طول 5 دهه‌ی گذشته میزبان بزرگترین کنفرانس سالانه آمریکا بوده که به منظور آموزش حفاظت از محیط‌ زیست و با مشارکت 25 کشور و بیش از 1000 متخصص هر ساله برگزار می‌گردد. مجموعه دستورالعمل‌های تهیه شده توسط این انجمن بطور گسترده در سیستم آموزشی دانش‌آموزان، معلمان، مربیان، محیط‌بانان، طبیعت‌گردها و کودکان استفاده می‌شود.

معیار های انتخاب 30 آموزشگر زیر 30 سال

جوانان منتخب این برنامه کسانی هستند که موفق شده اند با استفاده از قدرت رهبری و تغییر، تفاوت های اساسی و مثبت در سطح آموزش محیط زیست دنیا ایجاد کنند. تغییرات ایجاد شده توسط افراد منتخب در سطح کلان بوده، مداومت داشته و می تواند الگویی برای دیگر مناطق دنیا باشد.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات