شهرنشینی رشد گسترده ای یافته است

شهرنشینی رشد گسترده ای یافته است

http://www.bananews.ir/شهردار مشهد گفت: امروزه با رشد گسترده شهرنشینی مواجه هستیم بطوریکه ۷۰ درصد جمعیت کشور در شهرها زندگی می کنند ولی آیا با گستردگی زندگی شهری، برای تامین نیازهای عمومی آنها ساختار تشکیلاتی متناسبی تعریف شده است؟

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محمد پژمان صبح چهارشنبه در اولین همایش برون سپاری در شهرداریها در گرگان گفت: همه کارهای شهرداری قابل واگذاری است و اصل بر واگذاری و برون سپاری همه کارها است.

پژمان افزود: مدیران شهرداری باید فعالیت های خود را بر سیاست گذاری، برنامه ریزی و نظارت متمرکز کنند و خوب بر این امور نظارت داشته باشند.

وی با بیان اینکه برون سپاری شهامت و جسارت می خواهد گفت: نداشتن اعتماد به بخش خصوصی، تجربه نداشتن شهرداریها در امر کامل برون سپاری و برخی تجارب ناکارآمد قبلی در امر برون سپاری موجب شد که امروز نتوانیم کامل به امر برونسپاری بپردازیم و از اجرای آن نگرانی داریم.

وی ادامه داد: امروزه باید در شهرداریها خود در حوزه ستادی فعال باشند و مدیران و کارشناسان خود را در این حوزه سیاست گذاری فعال کنند و کارهای اجرایی را کاملا به بخش خصوصی واگذار کنند.

پژمان با بیان اینکه ما نتوانسته ایم تناسبی بین قوانین و نیازها واستفاده از امکانات داشته باشیم گفت: بهره مندی از آخرین نوآوریها و موفقیت های حوزه های مختلف شهرداری تنها با افزایش نیروها میسر نمی شود و ما باید با بازنگری به جای استفاده از کارهای تکراری به راهکارهای جدید و ساختارهای نو روی آوریم.

وی با بیان علل نارسایی خدمات دهی درشهرداری ها گفت: غیر منعطف بودن ساختارهای موجود در شهرداریها که در صورت بروز مشکل مدیریت نیز نمی تواند از لحاظ قانونی مداخله ای در آن کند ،صادر نشدن مجوز برای برگزاری آزمون های استخدامی و ایجاد مانع برای آن و نداشتن بخش خصوصی سازماندهی شده برای انجام برون سپاری از مشکلاتی است که با آن مواجه هستیم.

شهردار مشهد در ادامه اظهارکرد: ولی با وجود تمام کمبودها چون ملاک ارتباط و تعامل و بخش خصوصی کسب درآمد است ، استفاده از تکنولوژی برتر و نیروی انسانی مجرب و بالا بردن بهره وری را مدنطر دارد و این امر به ما در برون سپاری بسیار کمک می کند.

وی با انتقاد از نظام موجود کنترل و ارزیابی بر شهرداریها گفت :در نظام موجود کنترل و ارزیابی دقیقی برای مثبت و یا منفی بودن کار نداریم ولی در خصوصی سازی ما بهبود روش ها را می بینیم.

 

 

    نظرات