لزوم تعامل اداره گردشگری و پایانه مسافربری برای توسعه هرچه بیشتر گردشگری

لزوم تعامل اداره گردشگری و پایانه مسافربری برای توسعه هرچه بیشتر گردشگری

به گزارش شهریار، احمد زارعی اظهار کرد: پایانه های مسافربری اولین جایی است که یک مسافر با آن مواجه می‌شود و اداره گردشگری شهرداری تبریز می‌تواند از ظرفیت‌های پایانه های مسافربری و شهری برای گردشگری از جمله ایجاد باغ کتاب، باغ موزه، فضای بازی کودکان و … استفاده کند. نمایشگاه هنرهای دستی در پایانه مرکزی برای ارائه خدمات بهتر به مسافران راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: در تابستان تعداد مسافران خروجی و ورودی از پایانه های مسافربری تبریز روزانه بیش از ۱۶ هزار نفر است و در حال حاضر درصد زیادی از مسافران خواستار استفاده از اتوبوس‌های ترمینال برای حمل و نقل و مسافرت هستند که این امر لزوم تعامل و همکاری بین دو نهاد گردشگری و پایانه مسافربری را می‌طلبد چراکه هدف اصلی اداره گردشکری شهرداری تبریز، استقبال از توسعه گردشگری شهری است.
زارعی افزود: ارائه خدمات هوشمند در پایانه‌های شهری جهت تهیه بلیت برای مسافران و تسهیل شرایط برای آنها بدون حضور فیزیکی در ردیف برنامه‌های آینده قرار دارد تا هوشمندسازی در پایانه‌های شهر محقق شود. همچنین در ابعاد نظارتی، پاسخگویی، ارائه مشکلات و نظرسنجی‌ها در حوزه هوشمندسازی بخش بار، تهیه بلیت، خروج مسافران و کنترل فنی دستگاه‌های اتوبوسرانی در پایانه‌های شهر تبریز نیازمند هوشمندسازی هستیم که با مشارکت اداره حمل‌ و نقل جاده‌ای، عملیاتی شدن این فرایندها در آینده دنبال می‌شود.
عیوضی سرپرست اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز نیز با اشاره به آمادگی همکاری دو جانبه با پایانه مسافربری، با بیان چالش‌ها و دغدغه‌های گردشگری شهری و تاکید بر رفع این چالش‌ها با بهره‌گیری از توان و پتانسیل‌های پایانه مسافربری در حوزه گردشگری، خواستار همکاری و پیاده‌سازی ایده‌های خلاق سازمان پایانه های مسافربری شد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات