‌پرداخت ۱۸۰ میلیارد تومان مطالبات پیمانکاران

‌پرداخت ۱۸۰ میلیارد تومان مطالبات پیمانکاران

http://www.bananews.ir/معاون وزیر راه با اشاره به تصویب پرداخت ۱۸۰ میلیارد تومان مطالبات پیمانکاران از محل فروش سهام فولاد خوزستان، گفت: از همکاری روستائیان در اجرای پروژه‌های منطقه ‌خودشان یا تأمین مصالح از محل زکات، استقبال می‌کنیم.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) سیدحسین میرشفیع در گفت‌وگو با فارس ، درباره اجرای طرح زکات در پروژه‌ راه‌های روستایی، تصریح کرد: در طرح زکات مقرر شده بود از محل زکات روستائیان، پروژه‌های عمرانی آنها به اجرا برسد بدین ترتیب که بخشی از هزینه اجرای پروژه توسط ما تأمین می‌شود و بخشی دیگر از هزینه اجرا از محل زکات روستائیان تأمین و در منطقه خودشان هزینه می‌شود.

* اولویت کمیته امداد برای زکات روستائیان اجرای پروژه‌های خود بود

میرشفیع ادامه داد: معاونت ساخت و نگهداری راه روستایی آمادگی خود را برای اجرای این پروژه و ارائه سهم خود اعلام کرد، در این‌باره موفقیت‌هایی هم کسب شد اما ظاهراً کمیته امداد امام خمینی (ره) اولویت‌های دیگری را برای زکات روستائیان در نظر گرفته و زکات‌ جمع‌آوری شده را در پروژه‌ای خود هزینه کرده است.

معاون ساخت و نگهداری راه روستایی خاطرنشان کرد: این معاونت به ندرت توانست پروژه هزینه‌کرد زکات را در راه‌های روستایی اجرایی کند.

* استقبال از همکاری روستائیان در اجرای پروژه‌‌های عمرانی روستایی

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: هر روستایی که آمادگی داشت می‌تواند بخشی از هزینه پروژه‌های راه روستایی خود را از محل زکات تهیه کند، از طرف دیگر ما نیز متناسب با محرومیت استان‌ها، یک الی ۲ برابر میزان زکات، هزینه پروژه را تأمین خواهیم کرد.

معاون ساخت و نگهداری راه روستایی خاطرنشان کرد: حتی لازم نیست روستائیان هزینه اجرای پروژه را در اختیار ما قرار دهند بلکه اگر خود در اجرا به ما کمک کنند و یا مصالح را از محل زکات تأمین کنند، ما پروژه را اجرا خواهیم کرد.

* پرداخت ۱۸۰ میلیارد تومان مطالبات پیمانکاران از محل فروش سهام فولاد خوزستان

معاون ساخت و نگهداری راه روستایی در خصوص طلب پیمانکاران از این معاونت، اظهار داشت: مقرر شده از محل فروش کارخانجات دولتی بخشی از مطالبات پیمانکاران پرداخت شود که در این‌باره مصوبات دولت و سازمان خصوصی‌سازی دریافت شد تا این مطالبات پرداخت شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: مصوب شده است ۱۸۰ میلیارد تومان این مطالبات علی‌الحساب از محل فروش سهام فولاد خوزستان که به زودی عرضه خواهد شد، پرداخت شود.

میرشفیع با بیان اینکه سهام کارخانه فولاد خوزستان هنوز به فروش نرفته و حتی عرضه هم نشده است، گفت: قرار است در آینده نزدیک ۵۰٫۵ درصد سهام آن عرضه شود تا برای اجرای پروژه‌های راه‌آهن و ساخت آزادراه و راه اصلی در استان خوزستان هزینه شود و بخشی از آن نیز برای اجرای پروژه‌های معدنی و صنعتی سطح کشور در مناطق محروم هزینه خواهد شد.

معاون ساخت و نگهداری راه روستایی خاطرنشان کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت اجازه ندارد در مناطق غیر محروم سرمایه‌گذاری کند و می‌تواند در مناطق محروم سرمایه‌گذاری صنعتی انجام دهد.

 

    نظرات