سکوی موقت انتقال زباله و تصفیه خانه شیرابه زباله با ظرفیت روزانه 40 هزار لیتر افتتاح می‌شود

سکوی موقت انتقال زباله و تصفیه خانه شیرابه زباله با ظرفیت روزانه 40 هزار لیتر افتتاح می‌شود

به گزارش مدیریت ارتباطات شهرداری ساری، علیرضا حمیدی معاون خدمات شهری شهردار ساری و رئیس هیات مدیره سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری در بازدید از تصفیه‌خانه شیرابه و نحوه عملکرد آن گفت: با اجرایی شدن این پروژه بزرگ، علاوه بر کاهش اثرات منفی زیست‌محیطی ، از نفوذ شیرابه‌ها در آب‌های زیرزمینی جلوگیری خواهد شد.

حمیدی بابیان اینکه این تصفیه‌خانه ظرفیت روزانه 40 هزار لیتر تصفیه شیرابه را دارد، یادآور شد: شیرابه‌های تصفیه‌شده برای آبیاری فضای سبز و محیط‌های درخت‌کاری شده مورداستفاده قرار می‌گیرد.

وی بابیان اینکه سکوی جدید اتنقال زباله پس از بهره‌برداری تا زمان راه‌اندازی نیروگاه زباله‌سوز فعال خواهد بود. افزود: با این اقدام علاوه بر این‌که امکان مدیریت بهتر بر فرآیند جمع‌آوری و حمل زباله‌های شهر ساری فراهم می‌شود، در هزینه‌های مربوط به این بخش نیز صرفه‌جویی خواهد شد.

حمیدی گفت: نوع فرایند این تصفیه‌خانه ترکیبی بیولوژیکی است و این سکوی انتقال ظرفیت پذیرش 300 تن زباله در روز را دارد.

پروژه احداث سکوی انتقال زباله و تصفیه‌خانه شیرابه با تاکید جواد طالبی شهردار مرکز استان و باهدف حذف برون‌سپاری، اتکا به توان و ظرفیت درون‌سازمانی و کاهش هزینه‌های جاری از سوی شهرداری، در زمینی به مساحت حدود 4300 مترمربع هدف‌گذاری شده است.

این طرح خدماتی از سوی سازمان‌های تابعه عمران و بازآفرینی شهری و مدیریت پسماند در کمربندی جنوبی انجام و مراحل تکمیلی خود را سپری می‌کند تا  در هفته دولت به بهره برداری برسد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ساری

    منبع خبر

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری یک شهرداری در شهر ساری می باشد

      نظرات