بهره برداري و آغاز عمليات طرح هاي تامين و انتقال برق ...

به گزارش پايگاه خبري توانير به نقل از روابط عمومي شركت برق منطقه اي استان فارس ، مهندس يدالله حقيقي  در اين مراسم با تقدير از استاندار فارس و نماينده كازرون در مجلس اظهار داشت : در شهرستان كازرون شاهد آغاز عمليات اجرايي احداث ايستگاه شماره 4 كازرون با ظرفيت 80 مگاولت آمپر و دوازده خروجي تغذيه كننده 20 كيلو ولت آن ، همچنين شاهد آغاز عمليات اجرايي نصب يك دستگاه ترانس 160 مگا ولت آمپر در پست نيروگاه كازرون هستيم ، اين طرح ها با تلاش و پيگيري دكتر فريدون عباسي نماينده مردم كازرون و كوهچنار در مجلس شوراي اسلامي و حمايت هاي دكتر محمد هادي ايمانيه استاندار فارس و مسوولان شهرستان كازرون در هفته دولت اجرايي شده است و تقارن اين عمليات با هفته ي دولت به مباركي و بركت اين طرح ها براي شهروندان افزوده است.
مهندس حقيقي اضافه كرد: ايستگاه پيش بيني شده چهارمين ايستگاه است كه در شهرستان كازرون ساخته مي شود و با به مدار آمدن اين ايستگاه زير ساخت هاي مناسب براي توسعه صنعتي شهرستان كازرون محقق خواهد شد ، در كنار اين طرح ، پروژه 230 كازرون به ظرفيت 80 مگاولت آمپر را هم آغاز كرديم و اميد است با اجراي اين طرح ها در شهرستان كازرون شاهد رونق بيشتر صنعت و تامين برق پايدار براي مشتركان خانگي در شرايط بهنيه باشيم.
مدير عامل شركت برق منطقه اي فارس خاطر نشان كرد : همچنين با بهره برداري از اين دو پروژه زمينه و زير ساخت لازم براي توسعه صنعتي كازرون محقق خواهد شد و مشكل افت ولتاژ نيز در منطقه تا حدودي مرتفع مي شود ، قابليت اطمينان و پايداري شبكه دراين شهرستان افزايش مي يابد و به بالاترين حد خواهد رسيد ، همه تلاش متخصصان و صنعتگران برق فارس اين است كه طي 24 ماه اين دو ايستگاه به سرانجام مطلوب برسد.
دكتر فريدون عباسي نماينده مردم كازرون و كوهچنار در مجلس شوراي اسلامي نيز در حاشيه اين مراسم با بيان اينكه تامين برق در واقع تامين يكي از عمده ترين و اصلي ترين زير ساخت هاي صنعتي شدن است با تقدير از خدمات مديران برق فارس گفت : با اجراي طرح هاي تامين و انتقال برق در شهرستان كازرون يكي از خواست هاي ديرين مردم اين شهرستان در تامين اين زير ساخت ها محقق شده است.
وي اضافه كرد : مطالبه مردم اين است كه براي اجراي اين طرح ها به موقع اعتبار لازم تامين گردد و برنامه زمانبندي تدوين گردد تا زير ساخت فراهم شود ، براي صنعتي شدن تامين برق يك اصل اساسي است ، تلفيق بخش هاي مختلف صنعت با تامين برق ميسر است ، اجراي طرح هاي صنعتي امكان بهينه سازي مصرف برق را هم فراهم مي كند و اين موضوع با پيگيري هايي كه انجام ميگيرد محقق خواهد شد.
لازم به ذكر است به مناسبت هفته دولت 22طرح كلان تامين و انتقال برق در استان هاي فارس و بوشهر افتتاح مي شود و عمليات اجرايي 24 طرح آغاز خواهد شد.
طرح هاي تامين و انتقال برق ويژه هفته دولت شامل 22 پروژه خواهد بود كه با هزينه و سرمايه گذاري ? هزار و ?? ميليارد ريال اجرايي و آماده بهره برداري شده است.
از كل طرح هاي آماده افتتاح هفته دولت 11 پروژه با اعتباري بالغ بر يك هزار و 680 ميليارد ريال مربوط به فارس و شهرستان هاي كازرون ، لارستان، مهر، فيروزآباد، زرين دشت، خنج، ني ريز و شيراز بوده و اعتبار آن از محل طرح هاي ملي تامين شده است.
عمده كاركردهاي طرح هاي ياد شده ايجاد ظرفيت نيروگاه، ظرفيت پست و اجراي خطوط انتقال است، اين طرح ها در راستاي برق رساني روستايي و توسعه پست ها براي تقويت شبكه و جلوگيري از افت ولتاژ و همچنين تامين برق پايدار براي مشتركان كلان و خانگي و تامين برق صنايع در استان فارس اجرا شده و اكنون به بهره برداري مي رسد.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات