ساخت تجهیزات فنی برای آیتم‌های تخصصی المپیاد آتش‌نشانان در تبریز

ساخت تجهیزات فنی برای آیتم‌های تخصصی المپیاد آتش‌نشانان در تبریز

‌به گزارش شهریار ، آتش پاد علیرضا زبردست در بازدید از کارگاه طراحی و ساخت تجهیزات فنی، ضمن قدردانی از تلاش عوامل فنی و اجرایی برای طراحی و ساخت آیتم‌های تخصصی مسابقات، ابراز امیدواری کرد با بهره‌گیری از استانداردهای روز و آماده‌سازی به موقع وسایل و تجهیزات،  شاهد برگزاری مسابقاتی در سطح عالی باشیم.

وی طراحی و ساخت برج چالش (FCC) به همت آتش نشانان را نشان از بلوغ و عرق سازمانی دانست و افزود: خوشبختانه حضور نیروهای متخصص و کاربلد همیشه راهگشای ما در اجرای عملیات‌ها و سربلندی در فعالیت‌ها بوده و تلاش کارگروه‌های مختلف در طراحی، ساخت و آماده‌سازی تجهیزات مربوط به آیتم‌های مسابقات نیز ستودنی است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز از ثبت نام و اعلام آمادگی چهل تیم برای رقابت در بخش‌های مختلف سیزدهمین المپیاد عملیاتی و ورزشی آتش نشانان کشور در مهر سال جاری خبر داد.

برج چالش مبارزه آتش نشانان (FCC) برای اولین بار در زمره رشته‌های المپیاد کشوری قرار گرفته و در سیزدهمین المپیاد عملیاتی و ورزشی آتش نشانان کشور به میزبانی تبریز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این برج شامل ۶۰ پله با ارتفاع استاندارد تعریف شده در ۶ رمپ است و طبق جدیدترین قوانین FIREFIGHTER COMBAT CHALLENGE برپا شده و برای مسابقات چالش آتش نشانان استفاده خواهد شد.

این مسابقه شامل ۵ مرحله مرتبط با حرفه آتش نشانی است که در حقیقت شبیه‌سازی وظایفی است که یک آتش نشان می‌تواند در حوادث، انتظار چنین فعالیت‌هایی را داشته باشد. این ۵ مرحله به شرح زیر است:

۱- مرحله اول: حمل بسته شیلنگ به بالای برج

۲- مرحله دوم: بالا کشیدن شیلنگ به بالای برج و فرود از پله

۳- مرحله سوم: ورود قهری

۴- مرحله چهارم: عبور از مسیر بین هیدرانتها و حمل لوله ۵/۱ اینچی به مسافت ۲۳ متری و عبور از درب متحرک و زدن آب به سیبل

۵- مرحله پنجم: حمل مصدوم به صورت صحیح

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات