سفر نماینده ویژه دولت به اصفهان

سفر نماینده ویژه دولت به اصفهان

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، به عنوان نماینده ویژه دولت در سفر استانی خود به اصفهان به افتتاح پروژه‌ های عمرانی پرداخت.

به گزارش «پارما»، دکتر علی سلاجقه معاون رئیس جمهمور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان نماینده ویژه دولت به استان اصفهان سفر کرد. وی در این سفر به افتتاح پروژه های عمرانی پرداخت. دکتر علی سلاجقه در ابتدای سفر خود، در فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان مورد استقبال سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان قرار گرفت.

نماینده ویژه دولت در تاریخ 10شهریور 1401 در اولین برنامه سفر خود، در آئین بهره برداری از ایستگاه 63/20 کیلوولت GIS شهدا شرکت کرد. استاندار اصفهان حضور نماینده ویژه دولت را خیر مقدم گفت و اظهار داشت: باتوجه به این رویکرد که در شهرهایی که دارای بافت فرسوده اند، بایستی به سمت تغییرات زیر زیربنایی در حوزه انرژی این مناطق برویم، یکی از این موارد، پروژه های مربوط به حوزه برق است که این پروژه با سرمایه گذاری بالغ بر 200 میلیارد تومان، به بهره برداری می رسد.

دکتر سلاجقه ضمن اشاره به سخنان مقام معظم رهبری به مسئولین در روز اول تشکیل دولت درخصوص بازسازی مدیریت دولت همراه با عقلانیت ، مطرح کرد: هفته دولت هفته ای است که دولت باید در آن خود ارزیابی داشته باشد تا با این نگاه، بتواند در سال آتی کارها را به نحو مطلوب تر به انجام رساند. وی افزود: استان اصفهان نیز به لحاظ نیروی انسانی، داشته های طبیعی، پیشینه تاریخی و شهدای بسیاری که به انقلاب اسلامی تقدیم کرده است، دارای جایگاه بالایی است و دولت با تمام قوا در خدمت مردم اصفهان است و ظرفیت فوق العاده ای در استان وجود دارد که با مدیریت صحیح آن، می توان به نتیجه مطلوب رسید. دولت درکنار مردم اصفهان است و روزها و ماه های خوبی برای مردم اصفهان، پیش رو خواهد بود. بازسازی مدیریت دولت همراه با عقلانیت، خمیر مایه حرکت دولت است. در مسائل مربوط به محیط زیست نیز، معضلات با تدبیر دولت و اتحاد، برطرف خواهد شد.

معاون رئیس جمهوری، طی حضور در محل گلستان شهدای اصفهان به قرائت فاتحه بر مزار شهدای والا مقام اصفهان پرداخت و به مقام شامخ شهیدان خرازی، ردانی پور، یادبود سردار شهید قاسم سلیمانی و دیگر شهیدان والامقام اصفهان ادای احترام کرد. وی همچنین در بخش دیگری از این سفر در مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم، ابوالفضل علیجانی حضور یافت و بر مزار این شهید و دیگر شهدای درچه، فاتحه قرائت نمود.

دکتر سلاجقه باحضور در شهرستان خمینی شهر، در آیین افتتاح دو پروژه دیگر شامل: هنرستان اعظم داورپناه درچه و باغ بانوان شهرکوشک که با حضور خیرین، مدیران و مسئولین استان و شهرستان خمینی شهر برگزار شد، شرکت کرد. محمدحسن عمادی معاون آموزش و پرورش شهرستان خمینی شهر درخصوص افتتاح این هنرستان گفت: هنرستان داورپناه درچه در زمین اهدایی توسط خیرین احداث شده و هزینه ساخت این واحد آموزشی به صورت 50 درصدی توسط اداره کل نوسازی مدارس استان و خیرین، به مبلغ 70000 میلیون ریال تأمین شده است.

در پایان سفر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور به عنوان نماینده ویژه دولت به اصفهان، سامانه های پایش گازهای فرار محیط شرکت پالایش نفت اصفهان در پنج ایستگاه، توسط وی افتتاح شد. این پروژه که با هدف افزایش پایش و امکان نظارت بر واحدهای صنعتی واقع در منظقه بختیاردشت اصفهان راه اندازی شده است، با هزینه کرد مبلغ بالغ بر 160 میلیارد ریال برای نخستین بار در سطح استان به بهره برداری رسید.

دکتر علی سلاجفه در حاشیه حضور در شرکت پالایش نفت اصفهان در مصاحبه با صدا و سیمای مرکز اصفهان با اشاره به پروژه های افتتاح شده در سفر استانی خود، مطرح کرد: به وسیله 5 ایستگاه پایش جو که توسط شرکت پالایش نفت اصفهان ایجاد شده است، برخی  آلاینده های جوی رصد می شوند و این امر جهت راستی آزمایی با نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان انجام می شود تا مردم اصفهان در این خصوص اطمینان خاطر داشته باشند. وی گفت: اصفهان پایتخت فرهنگی جهان اسلام نام گرفته و دارای ظرفیت های بالایی است و دولت با تمام ظرفیت برای حل مشکلات موجود درکنار مردم است و در مسائل آب نیز، بسته جامعی که وزارت نیرو برای استان تدارک دیده بزودی رونمایی می شود. تالاب گاوخونی هم از سرمایه های عظیم تنوع زیستی اصفهان است و از وزیر نیرو می خواهیم حق آبه این تالاب بین المللی را در ابتدای تالاب تحویل دهد.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات